|
Hvilke specialister er der mangel på?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
-------------
Verden er fuld af behov for nye firmaer med nye specialer. Der er næsten ingen ende mht. hvor mange forretningsideer, man kan tage fat i, f.eks.: - Nanoteknologi - Optisk kommunikation og laserteknologi - Genteknik Jo mere højteknologisk det er, jo mindre konkurrence og jo flere forretningsideer. Man kan blive rigtig rig på at have iværksætterånd og en Ph.D. i en vækstteknologi. Det allerbedste er, når man kan kombinere flere teknologier. Hvis man f.eks. er hamrende god til at fremstille software, og samtidigt har rigtig god forstand til nanoteknologi, så er det oplagt at lave software til nanoteknologi. Man kan hurtigt sælge en hulens masse software licenser til licenspriser i multimillionklassen. En af mine bekendte startede et firma som laver software til atomkraftindustrien. Her var det hans matematiske Ph.D. forskningsprojekt, som i kombination med en god viden om at fremstille software af høj kvalitet, som gav en uhyggelig høj værdi til atomkraftindustrien, og dermed en god omsætning og indtjening. Et af de mere spøjse nye produkter, jeg har set, var en projektor til computere baseret på diffraktion og laserteknologi. Den kan lave et stort videobillede på væggen, som står skarpt uden at man skal indstille fokus, og selve apparatet fylder stort set ikke noget. Jeg undrer mig lidt over, at den slags produkter først kommer nu, da laserteknologien, diffraktion osv., alt sammen er ældgammel teknologi, men det viser nok bare hvor meget vi mangler iværksættere i Danmark, der har viden om den slags. |
Hej Invipun.
Er der er mangel på mit område?...Det ved jeg ikke, men fokus er der på området.
Jeg har valgt at specialisere mig indenfor optimering af virksomhedernes online kundeservice med henblik på at øge salg, reducere serviceomkostninger og forøge kundetilfredsheden.
Kun en lille del af fokuset ligger på anvendelse af den rette teknologi. Jeg har i stedet rettet mig imod strategi udvikling med henblik på at styre kontaktfasen allerede ude fra Internettet, hvorved virksomheden kan differentiere deres serviceniveau og - udbud på baggrund af besøgendes købspotentiale og kunders værdi.
Herved kan virksomheden reducere antallet af henvendelser markant og tilpasse sine ressourcer til at "kræse" om de værdifulde besøgende og kunder.
Så online kommunikation er mit speciale.
Prøv at finde et behov og udvikle dig til at løse dette behov.
Håber at mit svar gav inspiration.
|
Hej. For os ikke nørder og teknisk begavede er dette område et sandt mareridt (ment på den gode måde).
Det virker oftes som mange virksomheder kan det hele omkring website, søgeoptimering, annonceringer m.m. - og den tror jeg ikke rigtig holder i længden.
Søgeoptimering ( alt det tekniske m.m, som Mikkel kan og arbejder med ) skulle vel være en god indgangsvinkel for at tjene "kassen"
Foruden Mikkel er meget aktiv i dette forum og oftes bliver brugt til foredrag,artikler ( det er vist lige her at jeg ikke skal citerer Mikkel, vel ?
- Dette er sagt, med stor respekt, til alle de andre dygtige folk, som også er dygtige på området.
Hold dig til et enkelt eller to områder og blive dygtig, rigtig dygtig til dette, så skulle du være på rette vej.
PS: Har selv et unikt dansk produkt, med et meget stort markedspotentiale i ind- og udland, kan sælges hele året og går aldrig af mode - Men min website, søgeoptimering og al dette tekniske, som jeg godt ved skal være på plads, halter, da jeg ikke har forstand på dette og ikke kan gennemskue dette - og økonomien bekymrer mig også!!
Jeg tror der er mange som kan nikke genkendende til dette - man kan ikke være ekspert i alt.
Bedste hilnser og held og lykke med din søgen.
|
Peter
Danmarkshop.com
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)