Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobby virksomhed .

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tænkt mig at starte en hobbyvirksomhed, har tænkt mig at holde det så enkelt så muligt.
Til at starte med har jeg ikke tænkt mig at moms registrer mig.
Jeg har fundet ud af at man fra første krone man tjener noget, skal man betale skat.
Man hvordan regner man lige det ud.
Feks hvis man har nogle varer :
Jeg har feks købt 10 stk varer til 120.- kr pr stk, vejled. Udsalgspris er 239,- og fragt er feks sat til 30,- kr.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:57

Lad os sige at du sælger dem til 239 kr. stykket. Lad os sige at kunden får gratis fragt.

Omsætning (239*10) = 2.390 kr.
Vareforbrug (120*10) = -1.200 kr.
Fragt (30*10)            =   -300 kr.
(2390-1200-300)       =    890 kr.

Dit resultat er nu 2390-1200-300 = 890 kr.
De 890 kr. skal du så betale skat af.

Betaler kunden de 30 kr. i fragt, og du har en udgift på 300 kr. i fragt, så skal du jo bare lægge 300 kr. oveni de 890 kr. :)

Håber at det giver mening.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01

Mange tak😀

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28

Enig i udregningen men vid lige, at hobbyvirksomhed ikke er en virksomhedsform men noget skattemæssigt som bare betyder der ikke vil være frarag for et samlet underskud

Det du har er givet erhvervsmæssigt og dermed ikke hobby.

Du kan overveje, hvis du skal bruge CVR nr til noget, at stifte PMV indtil du ser du rammer ca 4500 kr om måneden i salg/omsætning, for så bør du momsregistrere dig, da det skal ske på forhånd når du kan forvente en omsætninger over 50.000 på en hver 12 mdr periode

Du kunne som også vlge moms frivilligt, da det ikke er så sjovt pludseligt at skulle lægge moms på alle sine priser siden, ligesom nogen leverandører kræver det OG du kan ikke lovligt importere fra uden for EU uden CVR med importregistrering OG betalingsløsning uden CVR er svært

Du kan læse mere om PMV uden moms og alm enkeltmands med moms - og om skat, moms og alt andet letlæst så du kan få det korrekt på plads for 55 kr som e-bog http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)