Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering af Amerikanske aktier for en newbie

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Iværksættere

Jeg har aldrig prøvet og investere i aktier før, men nu mener jeg at det er tid til at give det en chance.
Hvorhenne kan man investere i Amerikanske aktiers?


Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag fat i din bank.

Eller så gå ind på nordnet.dk

Vær dog opmærksom på at der på handel med aktier er kurtage(transaktions omkostninger), for amerikanske aktier koster minimum cirka 100 kr. for at foretage en handel(og igen 100 kr. for at sælge dem igen), så derfor vil det være spild af penge at starte med at investere for mindre beløb.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 24
Fra  Events4All Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordnet.dk 

Billigst og bedst. 

Men.. Hvorfor lige amerikanske aktier? Investere selv og har omkring en lille million ude i aktier, kun ganske få i amerikanske.

Ved godt at man søger trykhed og derfor køber ting man kender, men hvis du har læst lidt på aktier og handle i aktier, ser du hurtigt at der er andre ting man skal kigge efter.

Læs,

"The intelligent investor"

"The four pillars og investing"

Personligt tænker jeg at jeg snart skifter mine investeringer til ETF handel for bedre spredning og risiko. Har indset at man som privat ikke kan slå marked, så hvorfor ikke bare lade sig følge det? :D

Dog er beskatningen af ETF'er et helvede, derfor jeg ville gøre det igennem mit firma.

Alt held med investeringerne.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Nordnet til danske aktier, men degiro er meget billigere til amerikanske aktier.

Hvor Nordnet skal have min. 90 kr. for at lave en handel på en amerikansk børs, skal Degiro have under 4 kr.

Det gør en kæmpe forskel hvis du bare skal handle lidt engang i mellem.

Ved Degiro har de også en kampagne hvor du får 150 kr. rabat på kurstage, hvis du bliver inviteret af en eksisterende bruger. Så hvis du gerne vil have det, så kan du bare sende en privat besked til mig med din e-mail. Så invitere jeg dig.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja brug helt klart DeGiro hvis du vil bruge en dansk mægler til US aktier.

Men det er en oplagt mulighed at vælge en amerikansk mægler for at få adgang til de bedste værktøjer.

Du kan se en liste over US brokers her, jeg kan oplyse at Interactive Brokers har et godt ry: (scroll ned, der er mange)

http://www.nasdaq.com/investing/online-brokers/

Mvh

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ian og tak for dit svar.

Jeg tænkte at nu hvor Trump vil øge forsvars budgettet med 54 mia. USD og Nato landende efterhånden skal leve op til de 2% af BNP og det som lige nu sker nede i Syrien.
At jeg vil give det en chance og investere i nogen af de selskabet som tjente mest på Irak Krigen:

https://www.usatoday.com/story/money/business/2013/03/10/10-companies-profiting-most-from-war/1970997/

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 24
Fra  Events4All Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke en dum tanke.

Men tror at de store investorer allerede har forudset hvilken aktier der ville tjene på det, og har købt prisen op. 

Bedste råd med på vejen. Aldrig sats mere end du har råd til at miste. 

Hentede i 2015 mere end 250.000 på aktier, og tabte sidste år 400.000...

Det er brutalt når først man går i gang. 

Men er da stadig havnet på et lille plus. :D

Læs godt om emnet, ALLE analyser, undersøgelser mm. viser det samme:

At Marked er total tilfældigt.

MEN, det samlede marked går op ca. 8-10 % pr. år. Så ved at satse bredt, både geografisk, og typer af aktier. kan man ihvertfald følge marked, og få ca. 8% afkast pr. år. Hvilket bestemt heller ikke er dårligt.

I den ene bog var aktie marked smukt beskrevet.

Forstil dig en man der lufter en hund i en park.

Manden følger stien, der går fra det ene hjørne, diagonalt gennem parken til det andet.

Alle folk følger febrilsk hunden, der render frem og tilbage over stien, prøver gang på gang og spå om hvornår den krydser stien den ene og den anden vej.

Sandheden er dog, at når alt kommer til alt, følger hunden sin ejer, der går på en sti, fra det ene hjørne til det andet.

Ønsker dig alt held og lykke med på vejen.

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ian og tak for din besked. Jeg valgte at oprettet en virksomheds bruger på DeGiro og så giver jeg det en chance.

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Det er et lille halvt år siden du lavede dit indlæg men jeg skriver alligevel lige til dig.

Du kan evt. overveje en investeringsforening, hvor du spreder din investering på derved har en mere stabil investering. Aldrig sats alle æg i en kurv.

Læs gerne min blog/hjemmeside om investering og privat økonomi hvor du kan se lidt forskellige måder at investere på: http://stabilokonomi.dk/

Du skal være velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål.

Mvh

Mark

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oprettede en erhvervskonto på Degiro og investerede i Reytheon. 
Købte den til Kurs 162,2 og nu er den på 184,55

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)