Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg betale skat af?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en personlig drevet virksomhed, og jeg er i tvivl om hvad jeg skal betale skat af. Er det af alt hvad der går ind i min virksomhed?, eller er overskudet først efter husleje, varme mm er betalt? og hvad med hjemmeside, facebookannoncer ol. skal jeg først trække det fra inden jeg opgiver overskudet?

håber i kan hjælpe mig;-)

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:48

Du skal lave et regnskab.
Dit overskud, er det der er tilbage når du har trukket alle udgifterne fra.

Dvs.
Omsætning
- Husleje
- Varme
- Annoncer
- Hjemmeside
= Overskud/underskud.

Har du ting som f.eks. repræsentation eller andet, som der ikke kan trækkes fra, skal der reguleres.

Dit overskud (eller underskud) skal du så have med på din egen selvangivelse i rubrik 110 (eller deromkring).

Håber at det giver mening. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50

Af dit overskud - uanset hvad du hæver eller skyder ind. Husleje (til ekstern forretning) er fradrag - hvis du tænker husleje til dig selv, er det langt mere komplicerede regler. Vareindkøb er ikke en udgift så længe varen ligger på lager

Du bør overveje en online bogholder da du lyder som om du ellers let kommer galt af sted. Læs gerne om skat i personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html den skulle gerne gøre det forståeligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 18:52

Det vil sige man skal lave status af de ting man har på lager, i mit eksempel udlejer jeg slushice maskiner, dem tænker jeg ikke skal tælles med ?

Men sælger koncentrat glas osv det skal tælles op og værdien af det skal stå som plus i ens regnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28

varer til salg skal der status over ja og lagerværdi - koncentrat osv.

Maskiner indkøbt til udlejning afskrives som udgangspunkt ikke i anskaffelsesår og det efterfølgende - se https://tax.dk/jv/cc/C_C_2_4_2_4_1_2.htm  med teksten 

For selskaber og foreninger, der er omfattet af SEL § 1, stk. 1, nr. 1, 2 og 4 gælder en særlig regel om afskrivning på udlejningsdriftsmidler.

Hvis et selskab eller en forening køber et driftsmiddel eller et skib med henblik på udlejning, eller hvis et selskab eller en forening køber et driftsmiddel eller et skib, der allerede ved erhvervelsen er udlejet, indgår anskaffelsessummen ikke i den afskrivningsberettigede saldoværdi for anskaffelsesåret eller for det indkomstår, der følger efter anskaffelsesåret. Se AL § 5, stk. 4.

Der kan ikke afskrives på aktivet i anskaffelsesåret. I året efter anskaffelsesåret kan der særskilt afskrives indtil 50 pct. af anskaffelsessummen. Den del af anskaffelsessummen for udlejningsdriftsmidlet eller skibet, der ikke er blevet afskrevet, skal derefter lægges til den almindelige afskrivningssaldo for det andet år efter anskaffelsesåret.

-------------------------------------

Var det produktionsmaskiner så kunne de afskrives hvis de hver i sær kostede under 13.200 kr - men skulle listeføres så de kunne tages ud igen med moms ved evt lukning

Vent lige på klogere mennesker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)