Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angående Linkjuice & SEO ved sponsorede indlæg

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg laver ofte samarbejde med bloggere, hvor vi sender produkter til bloggere, som så skriver om vores shop og linker til os.

Jeg vil selvfølgelig gerne have linkjuicen med, når de linker til os, så vi også får SEO værdien med.

Derfor har jeg to spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med:

1. Hvis bloggeren skriver at indlægget er sponsoreret, samt linker til os med et DO-follow link, vil vi så stadig få SEO linkjuicen? Eller vil google tillægge det ingen værdi, da de kan aflæse at indlægget er sponsoreret?

2. Er der nogen måder man kan arbejde med sponsorede indlæg, hvorpå man kan få fuld linkværdi?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Atonklan:
1. Hvis bloggeren skriver at indlægget er sponsoreret, samt linker til os med et DO-follow link, vil vi så stadig få SEO linkjuicen? Eller vil google tillægge det ingen værdi, da de kan aflæse at indlægget er sponsoreret?

Hvis du har dofollow links, der er sponserede, bryder du Googles retningslinjer.

Du kan læse lidt mere om det på vores artikel Google til bloggere: Stop med at sælge links.

Men det er ikke kun Google, at du og bloggerne skal være opmærksomme på.

I henhold til markedsføringsloven, skal sponseret indhold være tydeligt markeret som annonce / sponseret indhold.

Atonklan:
2. Er der nogen måder man kan arbejde med sponsorede indlæg, hvorpå man kan få fuld linkværdi?

Der findes masser af blog-netværk, der sælger publicering af indhold med dofollow links. Fremgår det tydeligt, at det er sponseret indhold, altså annoncer, er du home safe i forhold til markedsføringsloven. Markedsføringsloven siger ikke noget om dofollow links. Men det gør Googles retningslinjer.
Så benytter du denne fremgangsmåde, skal du være opmærksom på risikoen, hvis Google finder ud af det, og straffer dig og bloggeren med enten at blive voldsomt derangeret eller smidt helt ud af Googles indeks.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar. Jeg er indforstået med, at der nogle retningslinjer man bryder. 

Men vil Google fjerne linkværdien, hvis der står at indlægget et sponsorede? Er Google gode til at se at indlægget er betalt og derved ikke give indlægget nogen linkværdi?

Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der kan hjælpe her? Evt. kom med jeres egne erfaringer. :-)

Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber der er nogen derude :)

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 34
Fra  Klikko ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Så længe linket ikke er NoFollow, så får du fuld værdi af linket, uanset om der står nedenunder, at det er Sponsoreret Indlæg eller en annonce.

Men du øger også risikoen for en decideret Google lussing ved at gøre det på denne måde.

Du kan jo læse, hvad der skete med Interflora, da de sendte gaver ud til bloggere -> http://www.computerweekly.com/news/2240178518/Google-penalises-Interflora-and-UK-newspapers-for-failing-to-comply-with-SEO-regulations

Linkbuilding er mod Googles retningslinje, uanset om folk får det til at lyde som "White Hat", "Naturlig linkbuilding" osv.

Går du aktivt ud og skaffer et link, så er det mod Googles retningslinjer, men alle SEO folk gør det stadig. Det er for naivt at tro, at links kommer af sig selv.

Din situation:

Hvis du skriver, at det er Sponsoreret Indlæg eller annonce, så skal du sætte NoFollow på. Ellers er du på kant med Google loven.

Hvis du vil have linkværdien, så lad være med at skrive "Sponsoret Indlæg" og få det til at lyde som redaktionel, men hvis det er Sponsoreret og du ikke skriver det, så er du på kant med Dansk Markedsføringslov.

Så er spørgsmålene:

Hvem vil du allermindst have efter dig?

Hvad er der størst sandsynlighed for? At Google kommer forbi siden og straffer eller Forbrugerombudsmanden kommer forbi siden og straffer?

Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mohammed

Tusind tak for dit svar, det hjælp mig. Men du forvirrer mig lidt, når du siger

"Så længe linket ikke er NoFollow, så får du fuld værdi af linket, uanset om der står nedenunder, at det er Sponsoreret Indlæg eller en annonce."

Og i slutningen skriver du

"Hvis du vil have linkværdien, så lad være med at skrive "Sponsoret Indlæg"" 

Så spørgsmålet er:

Så hvis jeg får et link med DO-follow fra en blogger der skriver sponsoreret indlæg/sponsoreret reklame, vil jeg så få linkværdien?

Jeg er indforstået med brud på googles lov :-)

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 34
Fra  Klikko ApS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du bruger Chrome, så højreklik på linket og klik på "undersøg", så du kan se i kildekoden på siden.

Hvis linket fremgår sådan: <a rel="nofollow" href="http://dinhjemmeside">noget tekst</a> så får du ikke noget linkjuice.

Hvis linket fremgår <a href="http://dinhjemmeside.dk/" target="_blank">noget tekst</a> så får du fuld linkjuice.

Alt det andet er kun noget juridisk. Hvad enten det er Google eller Markedsføringsloven - det eneste som afgør linkjuice, er det jeg lige har fortalt foroven.

MD

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når du laver et blog-indlæg så får du et link til din side. DO-Follow er det eneste du kan bruge hvis din side skal bruge linkværdi. 

Jo flere links, jo bedre ligger din side.

Men, du skal sørge for at du får en blandet landhandel af links. Hvis alt kommer fra blogs er det noget skidt. NO-Follow giver dig ikke bedre karakterer hos Google, men du får en linkprofil der spreder sig mere, og hvis folk klikker på linket alligevel, er alt godt.

Et link fra en side der ligner din, er meget værd, men et link fra din bedstemors personlige hjemmeside er ikke noget værd. Men det spreder alligevel dine links.

De links der betyder noget er dem fra de store sider. BT, Ekstrabladet, Kongehuset, Kommunen osv. 

Dine sponsorerede links fra en blogger er bare endnu et link i mængden. Husk altid at de naturlige links er de bedste. Betalingslinks skal være en vis kvalitet, Og aldrig en pakke med mange links. Det er NO-GO.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mohammad Dadkhah:
Så længe linket ikke er NoFollow, så får du fuld værdi af linket, uanset om der står nedenunder, at det er Sponsoreret Indlæg eller en annonce.

Det er ikke helt rigtigt. Google tjekker både manuelt, via deres quality team, og automatisk for netop den slags indikatorer (og mange andre) for at identificere betalte links. Og når de opdager det ryger linkværdien. Hvor ofte de fanger det og hvor ofte de ikke gør er umuligt med sikkerhed at sige, men risikoen er der. 

Mohammad Dadkhah:
Linkbuilding er mod Googles retningslinje, uanset om folk får det til at lyde som "White Hat", "Naturlig linkbuilding" osv.

Sorry, men det er altså heller ikke korrekt. Der er masser af former for aktiv linkbuilding, som på ingen måde strider mod Googles guidelines. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)