Hej, Mit spørgsmål går på udsendelse af faktura. Jeg udlejer mindre entrepenørmaskiner. I den forbindelse har jeg udlejet en maskine d.2/7-07 og 2 dage frem. Den gik i stykker hos kunden og skulle til rep. Jeg har først fået de sidste regninger fra underleverandøren her til årsskiftet, og vil nu sende den videre til kunden. Altså lidt over 6 måneder efter lejeperiodens ophør, kan - og må jeg det??? Hilsen rtracing |
Ja det kan du godt. Men rent forretningsmæssigt bør der ikke gå så lang tid. Jo længere tid der går jo større sandsynlighed er der også for at det giver problemer med at få pengene fra kunden.
Som kunde ville jeg ikke syntes at det er sjovt at få en regning fra en leverandør et halvt år senere - navnlig ikke tværs over et årsskifte.
Men prøv at forklare kunden det som det er, at det altså først nu at hvad-det-nu-end-er er blevet repareret og derfor har du først fået regningen nu. Så er der ihvertfald en større sansynlighed for at kunden er mere forstående, end hvis der pludselig et halvt år senere dumper en regning ind af døren.
/Jesper