Hej. Jeg har netop oprettet et holding Aps og et datterselvskab www.events4all.dk som også er et Aps. For events4all.dk kommer jeg til at arbejde som konsulent hvor firmaer kan hyre mig ind til udvikling af deres arbejdsplads, samt til at lave events for dem. events4all aps er momsregistreret. Jeg er stadig i opstartsfasen, og skal nu til at have styr på udbetaling af løn til mig selv, samt sende faktura til kunden. slutningen af måneden, har ejg mit første job, som er aftalt at koste 4500 for en dag. Her kommer så alle spørgsmålene. Skal der opkræves moms til kunden for konsulent arbejde? kan jeg bruge dinero til at trække løn ud til mig selv? Kan jeg skrive lønen på min lønseddel som B-indkomst? Hvis i selv har nogen viden eller rendte ind i problemer da i stod i ligende situation og skulle udbetale jeres første løn, så skriv det endeligt hvad i gjode jer af erfaringer. Mange hilsner, Ian Nielsne |
Du er momsregistreret så ja, der skal selvfølgelig moms på fakturaen til kunden.
Løn kan du ikke bare bruge Dinero til, Dinero kan kun bogføre. Du skal enten bruge SKATs system der hedder LetLøn (som er gratis) eller bruge Danløn eller lignende.
Hvis du har andet arbejde ved siden af som bruger dit hovedkort til lønudbetalinger, så skal du bruge dit bi-kort.
https://startvaekst.virk.dk/drift/medarbejdere/ansaetselv/du-skal-udbetale-loen kan måske hjælpe.