Forever og detailhandelen...
Hvor er det dejligt at flere og flere får forståelse for vores Team Marketing model i Forever. Der bliver en større og større forståelse for at vi ikke skiller os meget ud fra traditionelt salg og detailhandel, vi tjener alle penge forhåbentligvis.
Hos os i Forever har vi en fortjeneste hver gang vi sælger et produkt lige som man har ved et traditionelt salg i detailhandelen.
Hos os i Forever har vi en fortjeneste på dem vi sætter igang og uddanner op til tre managergenerationer ned. Det er netop her at mange har haft et forståelsesproblem med vores Team Marketing forretningskoncept, men netop her kan vi tydelig mærke at der er ved at komme en holdningsændring og større forståelse. Specielt før i tiden var der mange der ikke kunne forstå at vi tjener penge på dem vi bruger meget af vores tid på at uddanne. Vi tjener penge på at uddanne vores nye forhandlere tre manager generationer ned. Ja, de penge går ikke i forbrugernes lommer, de er et fordyrrende mellemled!
Hvordan fungerer det i detailhandelen?
I detailhandelen er der sandelig også nogle generationer som tjener penge, og det er her at forbrugerne er ved at få øjnene op, og få mere forståelse for, at vi også gerne må tjene penge på at uddanne vores nye forhandlere. Detailhandelen betaler mange penge for at få uddannet deres ansatte.
Inden for traditionet salg, som i detailhandelen, er der faktisk rigtig mange der skal tjene penge på det enkelte produkt i modsætning til vores Team Marketing model i Forever hvor produktet går fra Forever (som selv er producent) over forhandleren direkte til forbrugeren...altså kun forhandleren (med de op til tre managerled ned) som de eneste fordyrrende mellemled.
Inden for detailhandelen ser det noget anderledes ud. Her har du producenten af det enkelte produkt (lige som Forever hos os) der skal tjene penge, så her er der ingen forskel. Men her holder ligheden op. Ved det traditionelle salg i detailhandelen skal følgende mellemled have en bid af kagen...
Grossisten,
Agenturet,
Salgskonsulenterne,
Enkeltforhandleren (forretningen) og
Reklamebureauet.
Detailhandelen har faktisk flere fordyrrende mellemled end os i Forever.
Med venlig hilsen
Ove Bjørn Kraft