Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis jeg køber en varer i udlandet, og sælger den til samme pris i DK - så taber jeg penge?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2k:
så forbrugeren skal give mig 100,- i hånden

Ja hvis du ønsker at sælge med tab! 

Sælger du derimod varen for 100 DKK + moms  (din kunde skal betale 125 DKK)  vil du ikke have noget tab.  SKAT skal have de 25 DKK i moms af dig. 

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Sælger du derimod varen for 100 DKK + moms  (din kunde skal betale 125 DKK)  vil du ikke have noget tab.  SKAT skal have de 25 DKK i moms af dig. 

Præcis - så hvis en køber giver mig nøjagtig samme beløb i hånden, som jeg gav kina-forhandleren i hånden - så taber jeg 20,- FORDI at jeg skal betale meromsætnings-agift, selvom at jeg har underskud i min virksomhed. Det er det der i min verden ikke er helt logisk og derfor ville høre om jeg havde overset noget - det har jeg tilsyneladende ikke.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Mr. A:
at når Morten køber en vare i Kina til 100 kr. så indeholder disse 100kr. 20kr. der regnes som købsmoms,

Nu går det da helt galt for dig.

betales den kinesiske leverandør 100 DKK for varen er det jo altid ekskl. moms!  

Ja undskyld, kan godt se jeg er forvirret, men nu gør jeg så forvirringen total. Men selv efter at have læst svaret hos skat er jeg i tvivl om hvordan det behandles korrekt

Køber du varen for 100 er der 25kr. i købsmoms, sælger du varen videre for 100kr. så er de 20 kr. moms.

Skal han så betale 20kr. eller 25kr. eller 45kr. i moms?

Fra skats hjemmeside:

"Indberet momsbeløbet på momsangivelsen i feltet Moms af varekøb i udlandet (både EU og 3. lande) eller Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt. Beløbet bliver lagt til det samlede beløb, du skal betale. Normalt kan du samtidig trække momsen fra som købsmoms".

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Køber du varen for 100 er der 25kr. i købsmoms, sælger du varen videre for 100kr. så er de 20 kr. moms.

Kun ved køb i Danmark - hvis den derimod er købt udenfor EU, så skal jeg ikke betale de 25,- da jeg bogføre det samme beløb i begge rubrikker (som du selv citere) - så jeg skal reelt kun bele de 100,- (med mindre jeg har misforstået SKAT)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign det med at du køber en varer for 100 kr. ex moms fra en dansk leverandør.

Her skal du betale 125 kr. Senere får du de 25 kr. tilbage fra SKAT i købsmoms. Så det ender med at du har betalt 100 kr.

Køber du en varer til 100 kr. i udlandet så skal du selv lægge momsen til. Så er vi oppe på 125 kr. Ligesom ved køb fra en dansk leverandør har du fradragsret for købsmomsen. Så når den er trukket fra ender du på 100 kr. Altså præcis samme købspris som hvis det var fra en dansk leverandør.

Du kan sige at SKAT giver dig en kredit ved køb fra en udenlansk leverandør i forhold til hvis du købte hos en dansk virksomhed.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Køber du varen for 100 er der 25kr. i købsmoms
korrekt hvis varen er købt for 100 DKK ekskl. moms. 

 

Mr. A:
sælger du varen videre for 100kr. så er de 20 kr. moms.
kommer jo helt an på om de 100 kr. er inkl. eller ekskl. moms.

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Undrer mig over at denne latterlige debat fortsætter.

Spørger burde være så meget forretningsmand at han er i stand til at bruge regnemaskinens gangetast til at opnå overskud.

Gangetasten sidder normalt til højre på regnemaskinen.

Selv når debatstarter "opdager" at han ikke tjener penge ved at sælge til sin indkøbspris, er det da bare at lægge en ordentlig avance på.

Spørger skal ikke have lejlighed til at starte en ny debat med overskriften:

Hvorfor går jeg konkurs når jeg sælger til en lavere pris end jeg køber ind til i udlandet.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jørgen:
Spørger burde være så meget forretningsmand at han er i stand til at bruge regnemaskinens gangetast til at opnå overskud.

Det er jo slet ikke det debatten handler om - der kan være mange grunde til at man ønsker at sælge uden fortjeneste, hvis du ønsker eksempler kan jeg da godt give nogle stykker:

- for at skade en konkurrent

- for at promovere sin virksomhed

- for at lave mersalg med andre produkter

- for at øge kundebasen forud for et virksomheds salg

osv. osv.

Men det vi debattere er, hvor vidt momsreglerne er korrekt forstået i eksemplet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Til Morten2k

Du skal lægge mærke til overskriften i spørgers indlæg:

"Hvis jeg køber en varer i udlandet, og sælger den til samme pris i DK - så taber jeg penge?"

Jeg kan se at du tager spørgers overskrift så seriøst, at du gætter på 4 forskellige punkter + ovenikøbet 2 x o.s.v.

...MEN det det er da efter min opfattelse helt useriøst at stille så d... et spørgsmål som overskriften i et seriøst forretningsforum som Amino.

... Ja det er altså bare min opfattelse.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan man købe billigere vare fra se, de eller uk, hvis man begynder et nyt butik/firma for tøj eller andre varer butik, fordi man kan købe den billigste pris i store mængde fra oneline.lager? Der er meget billigste ting og kan man købe frere antal her

amzn.to/3cLJFu5

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)