Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsidè - Hvordan ville du gøre det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Store Heddinge
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har haft en idè gennem længere tid som jeg snart vil prøve at gøre noget ved.

Jeg har ideer til hvordan jeg vil gøre det, men kunne da godt bruge jeres input.

Jeg har 2 forskellige indgange til det, hvor nummer 2 nok er at foretrække.

1. Jeg tilegner mig den viden jeg skal bruge, og gør det jeg nu vil gøre... Dette vil tage tid, koste mig en god slat kroner, og risikoen for at andre kommer på samme idè inden jeg får startet er tilstede... Hvilket vil resulterer i spildt tid.. I form af den tid jeg skal bruge til at sætte mig ind i emnet.

2. Jeg har øje på en person her på forummet der besidder den viden jeg har brug for, som jeg havde tænkt mig at kontakte, og jeg kunne fremlægge ideen, komme hurtigere igang. Jeg formoder ( ved? ) at personen allerede har kontakt til den gruppe  / det netværk min idè henvender sig til.

Dette bringer dog et dilemma frem for mig.

Hvis jeg kontakter personen og fremligger ideen, kan vedkommende bare tage ideen som sin egen og skubbe mig ud af projektet.
Jeg tænker så noget med en kontrakt der bliver underskrevet inden ideen bliver fremlagt..?....
Og hvad søren skal der stå i en sån?
Hvad hvis vedkommende siger at den idè har de allerede fået, men er ikke kommet igang endnu....

Jeg har ikke den mindste tvivl om at denne idè kommer til at genererer en stor pose penge.

Så tænker jeg så videre......

Skulle man "kræve" et engangsbeløb, eller skulle man "kræve" en procentdel af fortjenesten ( jeg er mest til den sidste del ).

Jeg mener... Hvor meget er en idè værd?

Min del i dette ( ved nummer 2 ) vil ikke være meget mere end ideen.... Hvilket jeg anser for grundstenen til en stor indtjening.

Nogen der har nogen ideer, til hvordan man griber en sån situtation an?

Takker :)

Pede

Vandkugler - Vandperler : KOm og vær med :0)  https://www.facebook.com/Vandkugler

Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:22

Prøv at kontakte en advokat med speciale i immaterielle rettigheder.

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:35

Prøv evt. at kontakte Teknologisk Institut... hvis du har en rigtig god ide, så plejer de vist at kunne give rådgivning om en evt. pris på ideen... og hvordan din videre færd skal gå...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:29

Der findes skabeloner til hemmeligholdelsesaftaler, men jeg ved ikke om de holder 100% i praksis. Det er nok kun en advokat der kan svare dig på det.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:24

Jeg tror det er en problemstilling, som rigtigt man inkl mig selv tit står i med vores ideer.

Jeg tror den bedste fremgangsmåde er en kombination af standard hemligholdelsesaftaler og en advokat eller anden juridisk bistand.

Ellers er min erfaring at man ikke skal være så bange for at dele sine ideer til andre. det sker oftere at folk er positive og hjælper en end at de stjæler ideen. Men det er selvfølgelig nogle overvejelser man skal tage med sig selv, for selvfølgelig løber man en risiko.

Fra Store Heddinge
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 00:21

Tak til jer der har givet feedback.
Så er der lidt at arbejde videre med.

Pede

Vandkugler - Vandperler : KOm og vær med :0)  https://www.facebook.com/Vandkugler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)