Hej Jeg overvejer at starte et webdesign firma ved siden af mine studier (dvs. jeg får SU). Jeg har gået på HH og var okay skarp i EØ så mener jeg har nogenlunde
styr på moms regnskabet. Eftersom jeg selv laver hjemmesiderne, er de
eneste poster i mit regnskab vel vareslag, salgsfremmende omk.,
salgsmomsm momsafregning og evt. inventar/afskriving på inventar? På skat.dk fandt jeg derudover frem til: "Hvis du starter din egen virksomhed og sideløbende er lønmodtager, vil
du modtage et nyt skattekort vedrørende din lønindkomst og et antal
indbetalingskort til at betale din B-skat." Det fortvivlede mig lidt, da jeg ikke har en ide om min fremtidige indtjening. Derudover vil den højest sandsynligt variere meget fra månede til månede. Efter lidt søgning her på forummet fandt frem til dette svar herind: Angående det med girokortene, kan jeg oplyse at jeg har kontaktet Skat og fået sat min forventede årlige indtjening til 1 kr - dermed slipper jeg for de månedlige girokort og det er en fordel for mig eftersom min indtjening varierer meget. Istedet har jeg så oprettet en bankkonto, som jeg indbetaler skat og moms på og det beløb der ender med at stå på den konto skulle jo så gerne passe med afregningen af samme med Skat - her afregner jeg så moms halvårligt fra og skat 1 gang årligt (i forb. med udfærdigelse af selvangivelsen). Er dette løsningen på b-skat problemet? Og hvad er ulemperne ved denne metode?
|
Hej!
Ja...det kunne du jo gøre.
Men husk at lægge penge til side til AMBI og SKAT, idet en stor restskat(uden at pengene er lagt til side) vil nok
være en ulempe for dig.