Hej Mark.
Det er korrekt, der er utrolig mange forskellige faktorer der spiller ind når og hvordan man ranker på google. Nogle kender vi, mens andre ikke.
Punkt 1
Det er korrekt, jeg kom til at teste den fra et andet land. Så her trækker jeg mig tilbage. Det ser fint ud på dette punkt.
Punkt 2
Jo det er helt naturligt, men hold det stadig på et lavt tal. Google finder på flere og flere faktorer som den bedømmer ens hjemmeside på. Derfor er det også vigtigt at tænke grundigt over ens artiklerne url navne før man poster dem. Det er bare som en bemærkning for fremtiden ikke andet.
Punkt 3
Ja det vil ske at nogle du linker ud til pludseligt lukker artiklen ned, rykker den eller lukker hele siden ned. Dette skal du dog være opmærksom på. For det er ikke særlig godt at vise google at man linker ud til ”døde” sider. Der findes flere forskellige værktøjer til dette. Personligt bruger jeg ”Screamin frog” den kan en del mere end bare vise døde links. Det er et gratis program op til gennemsøgning af 500 elementer på ens side, skal du kontrollere flere, så skal du betale lidt.
Punkt 4
Korrekt, dette skal også rettes.
Punkt 5
Jeg kender desværre ikke Squirrly SEO plugin, jeg bruger yoast seo plugin som kan det man skal kunne med en hjemmeside.
Punkt 6
En ting du ikke skal, det er at se hvor dårligt dine konkurrenter gøre det. Det er meningen at du skal overhale dem. Netop fordi der er så mange faktorer så er jeg sikker på at de er bedre på andre punkter end dig. Grunden til at de ikke er ramt af det endnu, det er fordi vi er lille danmark. Vi kan stadig slippe af med de mere mærkelig/sjove/kedelige fejl. Tag dog ikke fejl, det skal nok komme det tager bare lidt længere tid end lande som USA. Bedre at være forberedt end at vente. På den måde er du også fremtidssikret.
Punkt 7
Igen er det bare at vente.
Punkt 8
Nej det er det ikke. Det er ikke så meget antal af links, men antal af de forskellige domæner som ligger i forskellige lande. Det er bare så du lige tænker over hvor du linker fra fremover. Tag fat i nogle danske sider og gør det der, og selvfølgelig helt med nogle der er i samme felt som dig. At du linker fra en hjemmeside der handler om sko får du næsten intet ud af.
Punkt 9
Denne bemærkning fra min side er som en advarsel. Den stopper ikke bare her fordi der vises en stor reklame. Den bliver forplantet videre til andre faktorer. Mange mennesker bliver vildt irriteret over at få stukket en sådan en stor reklame frem i hovedet især på en mobil. Nogle smutter endda fra din side. Hov, her rykker det over til en anden faktor, nemlig ”bouncerate”. Hvis google kan se at folk er der i kort tid smutter hurtigt fra din side, jamen så bliver du også sat ned i google. En faktor kan sagtens blive til flere, bare så du er klar over det.
Punkt 10
Naturligt? Måske for dig ja, men hvordan ser google på det? Når folk linker til hinanden uden at det er aftalt. Så er der 1000 forskellige metoder at gøre det på. Mange af dem lander på selve på de specifikke”konkurrencer” i dit tilfælde og ikke kun på forsiden. Husk at google skal se det som en naturlig linkbuilding. At se flere hundrede links til forsiden fra amino, virtualcustoms.net og blogarama som også ligger i usa. Det er ikke naturligt, Der ved google godt at det er noget du gør.
Håber det var ok svar på dine spørgsmål.
God dag.
Mvh. Romanovich