Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god idé er nada, nothing, zip, intet værd.. eller er den.?!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.. (warning -langt indlæg)

 Jeg har som så mange andre fået en god idé.!! Eller faktisk har jeg fået hele 2 gode ideer, -den ene til en app, og den anden til en søgemaskine.!!

Nu googler og researcher jeg jo så som bare pokker og alle steder bliver man ørene blæst fyldt om hvor lidt en idé er værd. Ja man kan faktisk blive set som værende doven osv fordi at man hvis man "bare" har en idé ikke ligger nok engagement bag den for at få den ført ud i livet.!! Men kan det virkelig passe..?? Er det UMULIGT at få den gode idé og at det rent faktisk bliver til noget.?! Og er det umuligt at sælge den.?!

Jeg har som så mange andre overvejet at se om jeg kan få solgt denne idé om en søgemaskine, gør det mig så til doven.?! Næ det syntes jeg jo ikke selv. Min idé er jo ikke blot en tanke, eller en flyvsk forhåbning om at blive millionær og erobre verden på sekundet. Jeg har brugt måneder på at researche denne idé, ja egentlig har jeg altid tænkt at det var underligt at der ikke var noget tilsvarende på markedet.. men først nu hvor jeg er ledig har jeg haft tiden til at tænke ideen til ende og har gjort noget ved det.

Jeg har ikke opfundet den dybe tallerken, og jeg har ikke fundet noget revolutionerende der kan erobre verdensmarkedet, men er dog alligevel overrasket over hvor mange penge der potentielt kan være i denne idé.!! 

Min research siger mig at der potentielt kan være tale om en årlig omsætning på op mod 19 mill. på det danske marked(vel og mærket med den rette markedsføring osv) og i løbet af de første år kan omsætningen hvis alt går vel nå op omkring de 120 mill. og dette kun på det danske marked. Søgemaskinen har et potentiale for at nå det skandinaviske og engelske marked også, og når man dem, kan omsætningen nå uanede højder.. Lyder det for godt til at være sandt.?! JA det gør det muligvis, og det kræver selvfølgelig at ALT spiller som det skal, men tallene lyver jo ikke..!!  Har fået flere til at kigge på projektet, har bla. været til iværksætterrådgivning og talt med en talkyndig, og alle er de enige om det enorme potentiale i denne idé..!!

Så potentialet er der..!!! MEN hvis nu jeg får formidlet kontakten til disse store virksomheder som jeg vil forsøge at sælge ideen til, har de så samme holdning som andre, og tænker "ja ja ja det er jo bare en idé, hvad ved hun om forretningslivet"

Altså JEG tror på min idé, tallene viser at der er noget om snakken, jeg har en komplet liste over virksomheder der skal repræsenteres i min søgemaskine, har layout og logo, har design og funktionsforslag osv osv, -ja egentlig ser jeg det mere som at jeg har brugsanvisningen til et godt produkt og så har de værktøjet der skal bruges til at samle det..!!! Men køber de den..??? 

Og hvorfor så sælge ideen hvis den har så meget potentiale..?! Jo det er egentlig meget simpelt, -jeg syntes at det er SÅ god en idé så den fortjener at de rette folk giver sig i kast med den..!! Professionelle programører, sælgere, markedsføringsfolk, designere osv.

Skal jeg starte selv (hvilket jeg GØR hvis ikke jeg kan sælge) kommer det til at tage mange år før jeg når i mål og ikke mindst mange penge.. penge som jeg ikke har da jeg jo også som så mange andre har en familie at forsørge. Så det ville være deltid de første mange år i design processen, for at det kan løbe rundt økonomisk. Det vil jo så betale sig i den lange ende, men kan man forsvare det overfor familielivet.?!

Men er der mon overhovedet nogen der har solgt en idé.?! og i så fald hvad har i fået for den.?! Kan det lade sig gøre.!? 

Hvad vil i anbefale.?! Lære at programmere selv helt fra bunden og kaste mig ud i det.. eller forsøge at sælge ideen til en større koncern først.?!

Hvis i læste med så langt så tak.. Håber der er nogen der har noget brugbart input der kan hjælpe mig videre i processen.. ;-)

 - Jeanette

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jeanette 

En ide i sig selv har ikke nogen materiel værdi, men ideen er jo frøet som der jo mere vokser bliver mere værd. 

Det lyder ikke som om du bare gå rundt med en ide. Du siger du har lavet måneders research og du har rent faktisk lagt en del arbejde i det, hvilket har værdi. Hvis du sågar også har formuleret et dokument som forklare virksomheden ned til mindste detalje og muligvis har lavet en forretningsplan samt markedsanalyse og har design specifikation klart til udviklingen så er det bestemt noget værd alt efter hvor god ideen er samt dit arbejde bag. 

Du skal nok ikke regne med at få spor meget for det så det ville på ingen måde være profitabelt for dig at sælge ideen som den er nu. I stedet for at sælge ideen for et fast beløb så sælg ud i procenter. Det kunne være du med din gode ide kunne overbevise nogle dygtige iværksættere til at tage fuldt over og projektet og deres betaling ville være at lade dig stå tilbage med fx. 5% for at have kommet på konceptet. Du vil dermed kunne følge med i virksomheden samt stadig have en fod indenover uden nødvendigvis at skulle ligge mange timer i det. Og hvis du mener at den har så stort potentiale som du siger så ville de da kunne udvikle sig til at blive langt mere profitabelt for dig end at gå væk fra ideen med en lille pose mønter i hånden.  

Tilmeldt 4. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Noge ideer er gode, andre er dårlige. Hvis vi snakker om at få dem omsat til noget man kan leve af. Tricket er vel at vide hvilke ideer der er værd at bruge tid og energi på.
Det er vel kun dovenskab hvis man ikke gør noget aktivt for at få sine ideer realiseret.

Verden har har brug for krøllede hjerner til de gode, fantastiske og revolutionerende ideer.

Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 25
Fra  hamdenkloge Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke vurdere ideen du har, og har heller ikke indtryk af, at det er det målet er med indlægget.

Det jeg kan bidrage med, har lidt at gøre med min oplevelse på det store internet, hvor jeg begår mig på diverse udvikler fora. Det sker, ikke så sjældent endda, at der dukker folk op, som har fået en fantastisk god idé. Om det er til en hjemmeside, app eller noget helt 3. der skal udvikles, er ikke så vigtigt. Det vigtige er, at 99,9% af gangene der kommer en ind med disse store armbevægeler, så er beskrivelse af ideen så vag, at man ikke har en jordisk chance for at vurdere om det er noget man vil bruge tid på.

Det sker så, at man da kan få mere information, hvis man henvender sig personligt, og så liiige husker at skrive under på en NDA, inden man kan få det fulde billede af idéen. Allerede der er der mange der går baglæns, og beskeden vil være noget i stil med. "Det kan jeg/vi da godt lave..." og så bliver der nævnt en timepris.
Jeg ved godt, at det kan være svært og skulle give alle guldkornene ud, uden og vide om ideen så bliver stjålet. Her kommer så pointen med en god idé. Er ideen god nok, så stikker folk ikke af med den, for så sidder man selv med så megen viden om emnet, at man godt ville kunne fortælle hvad det hele handler om, uden at modtageren nødvendigvis ville kunne stjæle ideen og gøre den til sin egen.

Nu kan jeg så forstå, at din egentlige tanke er, at du vil sælge ideen til nogen, for et eller andet beløb. Jeg ved ikke hvem du har forsøgt at sælge til, men det kunne tyde på, at prisen enten er for høj, eller dem du forsøger at sælge til, ikke finder ideen SÅ interessant.

Jeg synes dog, at du skal klø på, og måske som det bliver nævnt, overveje om modellen med at sælge ideen er den bedste, eller om du skulle overveje partnerskabs modellen.

Tilmeldt 1. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Tak for responsen.. Jeg havde faktisk slet ikke overvejet at sælge min idé til nogle iværksættere med styr på kapital og knowhow til at bygge dette op, så det kunne da helt klart være en idé.! Og jeg havde egentlig også satset på at sælge mod en aktieandel i selskabet da jeg jo godt er klar over at man ikke bare får en stor pose penge her og nu.. Men stof til eftertanke -tak for det ;-)

Mvh Jeanette :)

Tilmeldt 1. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Tak for responsen :) Ja den der med en NDA har jeg også overvejet.. Syntes det er så forskelligt hvad folk siger om dette. Mange siger at det SKAL man have da de store koncerner er komplet ligeglade med om det er min idé eller ej, og at de stadig ved at jeg som privat person nok ikke ville have råd til at retsforfølge dem alligevel hvis de stjal ideen. Andre igen siger så at store virksomheder bestemt ikke stjæler ideer, og at de fleste er ofte byder nye ideer velkommen -hvis de vel og mærket har noget hold i sig..! Så ja lidt svært for lille mig at vide om jeg skal kræve at de underskriver en NDA eller bare satse og håbe på at de ikke stjæler ideen.?!

Jeg har endnu ikke forsøgt at sælge ideen, men det er klart det der er tanken. Jeg vil forsøge at sælge den og er der ingen der vil købe giver jeg mig i kast med det selv. Det skal jo også kunne betale sig for mig at sælge og velvidende at man ikke kan score kassen på at sælge en idé kommer det vel an på om de vil være villige til at give min eksempelvis 7% aktieandel i selskabet eller noget i den retning..

Men overvejer også kraftigt partnerskabs modellen.. Ja den gode idé er vel det nemme -hvad man skal stille op med den er det svære..!!

Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 25
Fra  hamdenkloge Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg forestiller mig du så behøver er, at kigge ind i, hvordan du pitcher ideen til "nørden" der skal udvikle konceptet.

Skulle det have interesse, så er du velkommen til at teste det på mig. 

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

En idé kan godt være noget værd, men hvis den aldrig bliver ført ud i livet, er den intet værd.

Jeg er webudvikler, og jeg er flere gange blevet spurgt om jeg vil være med i et projekt. Det er oftest en der har en ide, men som ikke kan udføre den. Derfor bliver jeg tilbudt en procentdel af det for at lave det.

Første gang jeg blev tilbudt det, hoppede jeg på den, men det er altså ikke særlig sjovt at have lavet det hele arbejde, hvis det så viser sig, at idé-manden ikke kommer med noget input ud over selve idéen.

Idéen kan godt være noget værd, men hvis man ikke bidrager til projektet på anden vis, er det ikke noget værd.

Det er i hvert fald min mening :-)

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din tanke er at det er så nemt at tage 16mio i markedsandel fra Google bare i Danmark, så tror jeg ikke på din ide!

Den er sikkert velgennemtænkt til en vis grænse, men hvordan vil du bygge et produkt i klasse med google som har servere for mia af dollars til at indeksere det meste af verdens undersider. Med lidt held kan du via reklame betale 50kr. per kunde der vælger at bruge dig fremadrettet. Hvis du får 10øre per seach skal du bruge 160mio per år. hvis hver kunde laver 10 søgninger per måned tjener du 12kr. årligt ved at lægge 50kr ud så først efter det fjerde år kan du betale af på dine servere.

Du skal komme med nogle gode argumenter for at kunne sælge den ide til andre.

En ihærdig programmør med den rette ide indenfor søgemaskiner kan godt skabe sig en levevej, men jeg tror end ikke jubii.dk har opnået det du vil efter 20år.

Men nu har jeg jo ikke hørt din præcise ide, du har lov til at overraske.

Tilmeldt 1. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg jo på intet tidspunkt sagt at jeg vil lave noget i stil med google.?! Tværtimod syntes jeg at jeg understregede at det ikke er fordi jeg har opfundet den dybe tallerken, jeg har blot fundet en del af et specifikt marked der endnu ikke er dækket.!! 

Men måske er det misvisende når jeg siger at det bare er en søgemaskine.. Jeg er jo netop ikke professional webdesigner el. programmør eller noget som helst i den retning, men når jeg tænker søgemaskine tænker jeg ikke blot noget ala google, jubii, yahoo osv. Men sider som boligsiden, bilbasen, momondo, osv. er vel også søgemaskiner.?! 

Og det er noget i stil med det jeg vil lave..!! Altså skal jeg ikke sælge noget fra min side, men henvise til sælger.

Normalt tager man jo så en cost pr. click pris -altså de sælgere jeg repræsenterer på min side giver mig en aftalt pris pr. henvisning til deres side og så er det sådan jeg tjener mine penge.!!Jeg vil dog gerne væk fra denne cpc ordning og det er her der muligvis kan være noget "nytænkende".?! Inden for den branche jeg bevæger mig bliver der omsat for enormt mange penge årligt så det er på det grundlag at jeg har de høje tal. Selv hvis jeg beholder cpc teorien vil det stadig kunne generere et fint overskud hvert år, så potentialet er der..!! 

Men igen er jeg jo ikke proffesionel inden for området så deraf min tanke om at pitche ideen til en større virksomhed som virkelig kunne få noget ud af min idé :) 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)