Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arwos affald - Hvorfor skal jeg betale det?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folks

Er der nogen der kan komme med en forklaring der giver mening hvorfor jeg i min virksomhed skal betale et affaldsgebyr til arwos?

Jeg har ingen service hos dem, altså afhentning af affald. Jeg har i mit firma ingen erhvervsadresse, kun min private adresse. Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed der lejer mig selv ud som vikar. Dvs. jeg har ingen produkt affald, jeg har ingen forbrugsaffald på en erhvervsadresse... Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor jeg skal betale arwos.

HJÆLP! Jeg har behov for at forstå dette før jeg mister forstanden fuldstændig! :D

Mvh

Panz

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

https://arwos.dk/erhverv/erhvervskunder/betaling-og-afregning/erhvervsaffaldsgebyr.html

Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.. Haha, jeg har selv rodet rundt inde på deres hjemmeside for at finde en forklaring. Det kan være jeg ikke har kunne se det i ren raseri.

Men nu giver det lidt mere mening - selvom jeg synes det er forkert.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk dette;

SØG fritagelse for erhvervsgebyr!

Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg allerede gjort :).

Jeg fik et afslag med den begrundelsen som er argumentet for at betale gebyret in the first place: at gebyret er lovpligtigt for alle cvr numre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Den begrundelse er tynd. Det må jo enten begrundes i omsætningen eller at din branche ikke kan fritages.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Den begrundelse er tynd. Det må jo enten begrundes i omsætningen eller at din branche ikke kan fritages.

vel mere præcist i ENTEN omsætningen ELLER i det hele tage branche - idet selv hvis branche ikke som sådan giver fritalgelse  så gør en lav omsætning som jeg husker det- uanset hvad. Er der brancher som ALTID skal betale uanset omsætning?

Et problem kan være at der ikke har været søgt med det samme evt? og så er der vist noget om, at for at søge fritagelsen, så skal man have haft mindst 2 aktive år at bevise omsætning under - vist nok 30.000 kr (sikke en masse vist nokker Stick out tongue )

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg meldte mig også tilbage til dem fordi jeg mente at de ikke kunne bruge den. Jeg her aldrig hørt fra dem sidenhen.
Min virksomhed er 1 år gammelt og har omsat for knap 600.000kr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak.

Jeg kan ikke engang huske min branche kode, jeg lejer mig selv ud som vikar i den pågældende virksomhed.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)