Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedlukning af firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

Jeg overvejer at lukke mit firma ned. Grunden er at jeg er igang med nogle andre ting i mit liv, som fylder mere og mere. Jeg har en lille virksomhed, hvor jeg tilbyder massage hjemme i min privatbolig. 

Jeg har lidt fast kunder som jeg gerne vil holde på og ellers kunne tilbyde benhandlinger, når det passer ind i kalenderen. 

Men hvor meget må jeg tjene uden af være registreres med CVR, moms/lønssumsafgift osv. 

Jeg tager 450 kr pr behandling og tænker at jeg måske vil køre det med 1-2 massager om ugen. Kan jeg gøre det som et "fritidsjob"? Og hvordan forholder jeg mig i forhold til at betale skat? Hvordan gør man det?

Håber I kan hjælpe mig :-) 

Hilsen 

Tina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er momsregistreret idag så binder den registrering for 2 år

Hvis din massage er "autoriseret" og hører til lønsumsafgift, så mener jeg grænsen for omsætning er 80.000 for moms er pligten indtrådt når du kan indse, at du vil ramme 50.000 omsætning (ikke tjene) per enhver 12 mdr periode

Du kan godt, hvis du ikke ER registreret og ikke kommer ind under pligtgrænser, drive det privat. Du fører regnskab helt som da du var firma, med alle bilag fakturarer og alt (og betaler moms for køb og fakturerer selv uden) og opgiver dit overskud i udvidet selvangivelse rubrik 111. 
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)