Hejsa,
Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Jeg er blevet tilbudt en aktioption i et konsulentfirma som er et A/S. Jeg har fået at vide at det ville være en god ide at oprette et aps hvor man kan overføre aktieudbytte til.....så langt så godt..alt dette forstår jeg, men nu er det at jeg har et enkeltmandsfirma som udøver div. konsulent ydelser i udlandet...Kan jeg via mit enkeltmandsfirma udføre konsulentydelser for det A/S selskab som jeg har aktieoptioner i ? dvs at jeg evt. laver en 2 års kontrakt med A/S selskabet hvor jeg skal udøve konsulent arbejde for A/S selskabets kunder ? Er der noget som komme til at konflikte skattemæssigt, idet jeg jo har aktier i det selskab som jeg udøver arbejde for via mit enkeltmandsfirma. Eks: Mit enkeltmands firma fakturere A/S selskabet for ca. 60.000 kr per måned...Dette beløb skal jeg så via mit enkeltmandsfirma betale min egen løn og vedligehold til bil, kontor, revision m.m. Kan det lade sig gøre ??
|
Man kunne godt forestille sig at SKAT vil gå ind og kalde det et ansættelsesforhold og ikke selvstændig virksomhed.
Medmindre du naturligvis har andre kunder under samme vilkår.