Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det lade sig gøre ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Jeg er blevet tilbudt en aktioption i et konsulentfirma som er et A/S. Jeg har fået at vide at det ville være en god ide at oprette et aps hvor man kan overføre aktieudbytte til.....så langt så godt..alt dette forstår jeg, men nu er det at jeg har et enkeltmandsfirma som udøver div. konsulent ydelser i udlandet...Kan jeg via mit enkeltmandsfirma udføre konsulentydelser for det A/S selskab som jeg har aktieoptioner i ? dvs at jeg evt. laver en 2 års kontrakt med A/S selskabet hvor jeg skal udøve konsulent arbejde for A/S selskabets kunder ? Er der noget som komme til at konflikte skattemæssigt, idet jeg jo har aktier i det selskab som jeg udøver arbejde for via mit enkeltmandsfirma.

Eks: Mit enkeltmands firma fakturere A/S selskabet for ca. 60.000 kr per måned...Dette beløb skal jeg så via mit enkeltmandsfirma betale min egen løn og vedligehold til bil, kontor, revision m.m.  Kan det lade sig gøre ??

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:40

Man kunne godt forestille sig at SKAT vil gå ind og kalde det et ansættelsesforhold og ikke selvstændig virksomhed.

Medmindre du naturligvis har andre kunder under samme vilkår. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:51

> Er der noget som komme til at konflikte skattemæssigt, idet jeg jo har aktier i det selskab som jeg udøver arbejde for via mit enkeltmandsfirma.

Det at du har anparter, aktier eller optiner i et selskab gør det ikke ulovligt også at fakturere dem for udført arbejde. Det gør jeg med flere selskaber - godkendt af revisoren, og uden problemer med SKAT.

Men det er korrekt som Anders siger, at hvis det er din eneste kunde og det kunne ligne et ansættelsesforhold så kan du risikere at de kræver at det skattemæssigt betragtes som sådan. Jeg har dog selv, for mange år siden, kørt et sådan arrangement gennem flere år uden at SKAT brokkede sig. Men risikoen er der ..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)