Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PHP og ASP.net - hvad skal man vælge når "moderfirmaet" i USA har valgt ASP.net

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

jeg skal vælge "side* skal have lavet en europæisk website med shop som er identisk med den site/shop som en leverandør i USA har kørende. Deres er lavet i ASP.net.

Nu er spørgsmålet om jeg skal få lavet tilsvarende, altså vælge at få lavet i ASP.net eller som nogen anbefaler, at lave det i PHP.

Sitet og shop her i EU skal på sigt håndtere flere sprog, altså skal man kunne afsætte produkterne på shoppen i flere lande indenfor EU. Det skal også tages med i betragtningen.

Og kan nogen anbefale en god ASP.net "bygger" som kan tænke sig at tage opgaven, så er det også relevant.

på forhånd tak

mvh

PS. link til USA site www.sentryparentalcontrols.com

jesper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:23

Det er ikke et problem at lave en identisk webshop uanset hvilket sprog eller system du vælger.

Om du så i virkeligheden måske ønsker at lave en identisk webshop kan jeg nok stille mig lidt tvivlsom over for, eller ihvertfald om det formålstjeneligt - USA og EU har meget forskellige opfattelser af en god webshop og det som sælger i USA sælger ikke nødvendigvis herhjemme.

Jeg synes ikke deres site er særligt tiltalende og der er alt for meget tekst på forsiden (typisk amerikansk) derudover er nogle af produkterne jo for langt ude til overhovedet at kunne sælges ihvertfald i norden men mon ikke også i flere dele af USA - F.eks. deres predator locator er jo fuldstændig urealitistisk at sælge herhjemme da der ikke er offentlige registre over den slags.

Men for at svare på dit spørgsmål så er det nok hip som hap hvad du vælger - der er ikke mange ben i den shop.

Med mindre altså at du skal samkører eller udveksle data i et bestemt format eller andet med "moderfirmaet" for så kan der være en pointe i at vælge samme db system og struktur m.v.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:54

En ting er i hvert fald helt sikkert: Med ASP.net skal du regne med at alle omkostninger - udvikling, tilpasning, hosting og videreudvikling, bliver 5-10 gange så dyrt som hvis du laver det i f.eks. klassisk ASP eller PHP (som er endnu billigere grundet den gratis afviklingsplatform). Det er iøvrigt langt lettere p.t. at finde gode PHP folæk end .NET folk ...

Så jeg ville, hvis jeg var dig, vende spørgsmålet om: Har du brug for ASP.net?

Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:58

Hej

DU har helt ret. Det ENESTE produkt som pt. skal sælges i EU (UK) er REMOTE produktet. især fordi det giver nogle sjove muligheder med eks. mobil info via sms når/hvis dit barn modtager en besked indeholdende et ord du har på listen som "ikke acceptabel". En tv-udsendelse i UK har (BBC Panorama) peget på at problemet er enormt. Om det så kun er UK eller resten af EU tør jeg ikke udtale mig om. Men der er stor interesse i UK for produktet. Website du ser i dag er lavet om. Den nye er blot ikke publiseret og den bliver både bedre. Men du har ret - der ER stor forskel.

Vi SKAL samkøre data med USA for en del af eks. DOWNLOAD styres af USAs backoffice, licenser mv. Forestil dig at vi i EU vil lave et så simpel løsning som mulig, men at vi linker til så meget backoffice og administration i USA som mulig. Det er baggrunden for spørgsmålet.

Og dine sidste linier er jo svaret. har du yderligere tages der imod med kyshånd.

TAK - og god søndag

mvh

jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)