Vi er netop ved at udvikle en hjemmeside med kage-opskrifter. I forbindelse med disse opskrifter, skal alle kagerne bages for at der kan tages billeder undervejs i processen. Spørgsmålet er nu, om ingredienserne til kagerne kan trækkes fra i skat? De er jo oprigtigt nødvendige for at skabe mere trafik og omsætning på hjemmesiden (Der er desuden allerede omsætning).
Det der skaber forvirringen, er at kagerne jo i sidste ende "spises privat" - Det vil jo være tåbeligt at smide dem ud.
Det vil da mene at det kan de godt. Inviter venner over, så de kan smage, og måske endda komme med anmeldelser på kagerne på hjemmesiden, så kan man vel kalde det for vareprøver/smagsprøver. :)
Det vil da mene at det kan de godt. Inviter venner over, så de kan smage, og måske endda komme med anmeldelser på kagerne på hjemmesiden, så kan man vel kalde det for vareprøver/smagsprøver. :)
Frederik-N - Helt uenig. Og det bliver da helt tosset med inviter venner?? Jeg starter omg en vin blog og inviterer familien til fest ( Og naturligvis seriøs vinsmagning)
Nej du kan da ikke trække noget fra du selv bruger er det klare svar. Du kan trække det fra i princippet, hvis du bager og dokumentere du lige smager selv i firmaet og smider smider resten ud, men eller kan du da ikke trække noget fra du selv udtager til eget forbrug
Jo større indtægt en blog giver, jo længere snor fra skat med udgifterne til at skabe indtægten, men som der spørges her - NEJ ikke fradrag for kagerne der fortæres i familiens skød og med vennerne
I relation til det John siger om hvad i kan trække fra og ikke...
Event med prøvesmagning
Marketing med prøvesmagning af vores nye kager /opskrifter.. I overholder i alle regler og kan trække det hele fra...
I kan få udtalelser fra deltagerne , giver mere troværdighed til opskrifterne og i kan tiltrække bloggere, skribenter til jeres kage-events med prøvesmagning.
????
Det må i da kunne sætte op, det ville være interessant vinkel - ved ikke om jeres koncept tillader det?
Marketing med prøvesmagning af vores nye kager /opskrifter.. I overholder i alle regler og kan trække det hele fra...
dels tror jeg ikke vor trådstarter er i nærheden af at kunne få folk ind til eget event - det må jo igen IKKE være familie og venner - men ja - hvis trådstarter kan lave et event for 3. personer som kommer for at prøvesmage så er der nok fradrag. Man inviterer vel bare ikke en masse 3. personer ind for at prøvesmage noget, bare for at kunne fra fradrag for ingredienserne?
Spørgsmålet er så om det vil blive set som bespisning af forretningsforbindelse med kvart fradrag kun, men jeg tror det her er ret teoretisk og at trådstarter bare selv skal betale ingredienser til sine kager der skal beskrives i bloggen når vi taler eksperimenter der skal prøvespises.
Så snart der sælges noget, er der naturligvis fradrag for ingredienserne
Fuldstændigt enig - betal dine ingredienser selv. Det andet er slet ikke besværet og den efterfølgende argumentation og bevisbyrde værd.
For som du selv implicerer: Ingen vil nogensinde tro på, at du har smidt en kage ud. Jeg ved at de er svært glade for at spise kage hos SKAT, så de vil stille sig uforstående overfor så eklatant et spild af kalorietæthed.
Jeg tænker - Prøv at trække det fra, og dokumenter som du skriver her i tråden. Tag JA-hatten på, og se om den ikke går. Gør den det, har du sparet skat af udgifterne, gør den det ikke, så har du intet tabt, blot blevet lidt klogere, og så skal du betale den skat, du ellers alligevel havde tænkt dig at betale.