Når jeg sidder og laver SEO til min webshopA24.dk, ville det være en lettelse at se at Google har fundet det. Det er ligesom at nogle links bare ikke vil dukke op nogen steder. Er det fordi jeg kigger et forkert sted, eller gider søgerobotten bare ikke kigge forbi ?
Kan man på nogen måder lokke med lidt lokkemad, så Google ser linket, eller hvad skal man gøre.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Problemet med links, er at det er næsten umuligt at få links fra sider, som har noget med cykler at gøre. Alle cykelklubber har allerede sponsorer og der er trods alt begrænset tilgang til leverandører som giver et link.
Jeg skal nok ikke klage over min sides placering, for den er rimelig, på trods af at jeg selv har fusket med det hele. Men det er godt nok blevet svært at finde gode links.
Når du skriver om 14 tjek spørgsmål, bliver jeg nødt til at spørge dig. Er en bruger på Politiken eller en anden avis så spild af resourcer, eller misforstår jeg? Amino sælger heller ikke cykler og Storify er bare en sjov side med et par links ? eller er der nogen sider der godt kan bruges trods de negative sider på de 14 tjek spørgsmål.
Jeg prøver ikke at drille dig, men prøver at forstå. Som sagt synes jeg min egen side ranker nogenlunde, på trods af mine underlige links på blogs og gamle hjemmesider og linksider.
Det med at sitet selv er med i site:domæne.dk, er fordi at et webhotel som er lavet i Prestashop, altid skriver - domæne i Meta titlen. Jeg har prøvet at fjerne det, men det er ligesom at siden ikke bliver gen-indexeret, eller også virker det ikke. Så hvis der er 5000 varer er der 5000 meta titler med et domænenavn.
Det med at sitet selv er med i site:domæne.dk, er fordi at et webhotel som er lavet i Prestashop, altid skriver - domæne i Meta titlen.
Det var nu ikke det jeg mente.
Det jeg mente, var at du har flere antal sider indekseret i Google end du har reelle sider på din shop. Det skyldes blandt andet at dine brugeres søgeresultater i din shop bliver indekseret i Google. Du har ikke domæne-navn i din title tag, men Google vælger nogengange at vise den.
Med hensyn til dit spørgsmål om indeksering af de to profil-sider, så er den ene indekseret nu. Det kan du blandt andet se ved at smide hele URLen ind i Google. Det er selvfølgelig sket pga link, men det er ikke altid nødvendigt at få link udefra før det sker. Det kan for eksempel ske ved at der er et internt link til profilsiden på sitet.
Din msdn-profil er ikke indekseret - trods link. Det er fordi at der stort set intet unikt er på siden.