Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er oprettelsesgebyr for en oprettet annonce momspligtig?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer!

Hvis jeg skal til at oprette en annonce for en anden firma (B2B), er denne form for ydelse momspligtig? Eller med andre ord sagt, skal der pålægges moms oveni oprettelsesgebyr, eller er det momsfritaget?

Jeg synes, at der er forskellige svar google kommer med, og hvis han er forvirret, så er jeg også det :))

På forhånd mange tak!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:59

Kotenok:

Kære Aminoer!

Hvis jeg skal til at oprette en annonce for en anden firma (B2B), er denne form for ydelse momspligtig? Eller med andre ord sagt, skal der pålægges moms oveni oprettelsesgebyr, eller er det momsfritaget?

Jeg synes, at der er forskellige svar google kommer med, og hvis han er forvirret, så er jeg også det :))

På forhånd mange tak!

Er der moms på opkrævninger af oprettelsesgebyret? hvem opkræver det, en avis, dba eller noget helt tredje? Hvad opkræves oprettelsesgebyret for, er det bare et andet ord for salg af annonce?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29

er det dig der som momspligtig skal oprette en annonce for en af dine kunder, og du tager gebyr for at udføre det arbejde - så er der moms på - men jeg ved ikke om det er det du gør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 17:14

Mange tak for jeres svar

Ja, jeg har tænkt mig at starte en virksomhed, hvor jeg vil annoncere, reklamere og markedsføre mine kunder. Jeg vil annoncere dem med at (bl.a.) oprette en profil / annonce, som vil være tilgængelig for mine kundernes kunder. I den forbindelse har jeg tænkt mig at tage en oprettelsesgebyr (for at oprette en profil/annonce). Hertil kom der spørgsmålet, om gebyret for udført oprettelse af profilen/annoncen, skal pålægges momsen.

Jeg synes bare, at der er flere steder, hvor man stødder på situationer, hvor også momspligtige virksomheder ikke pålægger moms for deres gebyr (f.eks. banker)

Bl.a. ham den fine fyr her https://www.billy.dk/blog/ti-regninger-du-skal-vide-hvordan-du-bogfoerer-korrekt/

Jeg regner med at min omsætning bliver over 50T, derfor vil jeg naturligvis også lade mig momsregistrere.

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 17:19

Det er mig, som skal opkræve oprettelsesgebyr fra mine kunder, for jeg har oprettet dem i min database/portal og spørgsmålet er, om der skal gebyr + moms, som skal faktureres, eller en momsfri gebyr:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27

du skal lægge moms på dine gebyrer - også kreditkort gebyrer osv. Kun hvis det kommer fra en momsfri (feks en bank mm) er det uden moms

vh John H

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 17:36

Hmmmm.... tak John. (var nu heller ikke klar over, at banken er momsfri)

Hvad med de gebyr, som jeg kommer til at betale for dankorttransaktioner i min webshop, er de der også pålagt moms??? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:20

Du skal kunne se om der er moms på de gebyrer du modtager - men f.eks. gebyr fra banken og finansielle institutter er generelt uden moms (banker er lønsumspligtige i stedet)

De gebyrer DU som momspligtig pålægger dine kunder, også hvis du fakturerer kreditkortgebyr videre til dine kunder, skal der moms på

vh John Hannover

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 22:37

Tak for svar !!! Men hvorfor skal jeg pålægge moms på transaktionsgebyr, når jeg selv ikke kommer til at betale det til Nets. Det er i hver fald sådan jeg forstå deres prisliste, se venligst vedhæftet fil. 

4807.Dankort prisliste øvrig handel_2016.pdf

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44

En gang til. Banker/financielle institutter er lønsumsvirksomheder og ikke momspligtige og må derfor ikke lægge moms på gebyr til deres kunder

Hvis du er momspligtig skal du lægge moms på alt du fakturer kunderne, gebyrer, kørsel, fragt, porto (også selv om du køber frimærker der ikke er moms på) alt ganske enkelt

Det har intet at gøre med om der er moms på ting når du køber det. Uanset om du har betalt moms ved købet (fra private eller fra udlandet ingen moms at fratrække - da du heller ikke har betalt moms netto- skal du lægge moms på salget)

http://johnhannover.blogspot.dk/2016/09/moms-pa-betalingsgebyr.html 

Venlig hilsen John H

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)