Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke banker tillader erhvev gennem en privat konto?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

J0rgen:

Det fremgår jo at det er for at det offentlige med frigørende virkning kan foretage udbetaling af pengebeløb.

Så jeg kan virkelig ikke se hvad problemet er hvis man ikke har brug for udbetalinger...

Kan du hjælpe mig her?

Juridiske personer, som er tildelt et CVR-nummer efter lov om Det Centrale Virksomhedsregister, skal anvise en konto i et pengeinstitut, hvortil offentlige myndigheder med frigørende virkning kan foretage udbetaling af pengebeløb.

 

Bemærk der står SKAL anvise en bankkonto.

Og der står ikke, som du skriver, at det er for at det offentlige kan... der står hvortil offentlige myndigheder...

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

J0rgen - du vil gerne have penge tilbage fra skat ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

J0rgen:
Så jeg kan virkelig ikke se hvad problemet er hvis man ikke har brug for udbetalinger...

Det tåbelige er at nemkontoen er lovpligtig men samtidig indeholder  lovgivningen ikke nogen anden sanktion end at man risikerer ikke at få sine penge udbetalt før man har anvist en nemkonto. 

Så vi er ikke uenige i at der reelt ikke er noget problem, hvis man ikke skal modtage penge fra det offentlige - men det ændrer så stadigvæk ikke på at en nemkonto er lovpligtig. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

J0rgen:
Så jeg kan virkelig ikke se hvad problemet er hvis man ikke har brug for udbetalinger...

Det tåbelige er at nemkontoen er lovpligtig men samtidig indeholder  lovgivningen ikke nogen anden sanktion end at man risikerer ikke at få sine penge udbetalt før man har anvist en nemkonto. 

Så vi er ikke uenige i at der reelt ikke er noget problem, hvis man ikke skal modtage penge fra det offentlige - men det ændrer så stadigvæk ikke på at en nemkonto er lovpligtig. 

Hvis man ønsker at gå 100% efter bogen skal man selvfølgelig have en konto, helt enig.

Og at det nok kræve nogle sanktioner at få folk til at bruge penge på en firmakonto de ikke har behov for, det tror jeg også.

Hensigten med loven har nok ikke været at tryne små selvstændige med unødige omkostninger, men snarere at optimere de offentlige udbetalinger og administration.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt få skat retur... moms kan du ikke, men den kan jo bare stå til senere modregning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

J0rgen:

Du kan godt få skat retur... moms kan du ikke, men den kan jo bare stå til senere modregning.

enig - og er banken ligeglad (kender en del banker som har lukket konto fordi den blev brugt til erhverv uden aftale) og er man ligeglad med at få moms retur (og de formelle regler) så KAN man givet klare sig uden nemKonto tilknyttet erhverv (man vil heller ikke kunne få forsikringspenge f.eks. da de altid kun betaler til den forsikredes nemKonto - men det er jo heller ikke ofte behovet

Jeg TROR at hvis banken er bekendt med at det er erhverv - så tager de ikke noget for nemKonto tilknytning af CVR - som man også selv kan gøre i nemKonto - men igen - kender banker der så stejler når de får besked  - Det handler jo også om hvidvask hvor banken kan få store bøder hvis der drives erhverv de ikke ved er kunde og ikke kender omfang og formål medSmile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.

Tak for alle jeres meget brugbare og lærerige svar.

Jeg vil lige gentage, at hvis nogen kender en bank og bankrådgiver, som er til at snakke med om dette - at få lov at tilknytte CVR-nr. til en privatkonto, så må I meget gerne give lyd.

Eller måske nogen kan anbefale en bank som tilbyder en billig erhvervskonto? Jeg kunne forestille mig at de fleste banker tager nogenlunde det samme for en erhvervskonto, omkring 800-1000kr. årligt plus netbanksomkostninger på ca. 400kr. årligt, men jeg ved ikke om dette er tilfældet? Måske er der banker der gør det en del billigere?

På forhånd mange tak.

Mvh, Lila

Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har min PMV tilknyttet en nemkonto ved Nordea

Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan.

Er dette en gratis privat konto og ikke en erhvervskonto?

Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Og dit CVR-nr. er tilknyttet kontoen?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)