Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke banker tillader erhvev gennem en privat konto?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.

Jeg har hørt at nogle banker tillader at man kører erhvervsøkonomi gennem en privat konto. Det drejer sig om en PMV.

Er der nogen der har erfaring med dette, og kender en god bank som tillader det?

På forhånd mange tak.

Mvh, Lila

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:39

Jeg har ikke været udsat for at nogen banker har lukket en konto eller brokket sig over at man kører en lille personlig virksomhed via sin privatkonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03

Lila-mañjari Dasi:

Kære alle.

Jeg har hørt at nogle banker tillader at man kører erhvervsøkonomi gennem en privat konto. Det drejer sig om en PMV.

Er der nogen der har erfaring med dette, og kender en god bank som tillader det?

På forhånd mange tak.

Mvh, Lila

jeg ville tro der stadigt findes banker der accepterer et lille PMV via personlig konto - og tilknytter CVR nr til det som nemKonto - men sandt og sige er det nok færre og færre - og det kan afhænge en del af hvordan dit forhold er privat til din bank - altid holdt aftaler osv. 

Du må helt enkelt jage rundt - for svar fra nogen her, som siger DE skam bruger en personlig konto med CVR tilknytning som nemKonto er ikke meget værd, med mindre de samtidigt giver dig navnet på deres bankmand og telefonnummeret - netop fordi der er så stor forskel på, om de fik OK for 1 år siden - og deres personlige forhold
Lad os håbe nogen kommer med navn og tlf - for det ville hjælp en del givet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:37

Mange tak for svar, begge to.

Yderligere spørgsmål:

Skal banken være inde over for at man kan tilknytte sit CVR-nr. til en konto og derved oprette den som sin firma-nemkonto, eller er det udelukkende noget man selv gør på virk f.eks?

Og hvis man nu bare begyndte at bruge sin private konto til sin mindre private virksomhed uden bankens samtykke, hvad kunne der så være af mulige konsekvenser, hvis banken fandt ud af det?

Og ja, tak for opfordringen, John, folk er meget velkomne til at dele information om hvilken bank og bankmand, som de måtte have en sådan ordning med.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh, Lila

Fra Holstebro
Tilmeldt 5. Jan 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:43

Altså jeg tror sgu ikke jeg har noget cvr tilknyttet mine konti og der kører da erhverv igennem? Skal man være opmærksom på noget her? De ved godt jeg er selvstændig..?

Seneste projekt: Onlinelaanene.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:23

hvis du har CVR er det lovpligtigt at have en nemKonto til det CVR og det kræver at det tilknyttes. Det kan godt tilknyttes til en personlig konto hvis banken vil - men tilknyttes skal det lovpligtigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvor står det at det er lovpligtigt? Hvis man kan undvære at få penge tilbage fra det offentlige, så kan man da sagtens undvære nemkonto.

Fra Holstebro
Tilmeldt 5. Jan 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:30

Jeg må vist hellere få tilknyttet det så.. Tak for tilbagemelding John.

Seneste projekt: Onlinelaanene.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59

J0rgen:

Hvor står det at det er lovpligtigt? 

Som en gut der sælger revisorydelser så burde du vide det, Jørgen. Det fremgår af § 1 i lov om offentlige betalinger.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:19

Det fremgår jo at det er for at det offentlige med frigørende virkning kan foretage udbetaling af pengebeløb.

Så jeg kan virkelig ikke se hvad problemet er hvis man ikke har brug for udbetalinger...

Kan du hjælpe mig her?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)