Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse og lagerværdi

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 285
Fra  ... Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Lad os antage at jeg er i opstarts fasen af en virksomhed og har det 1. år et underskud på 10.000 i min enkeltmandsvirksomhed. Umiddelbart så vil dette betyde, at jeg skulle have nogle penge tilbage i skat, hvis ikke jeg skrevet noget i min forskudsopgørelse, vedr. forventet omsætning/tab.

Men, lad os også antage at jeg har en værdi af vare på mit lager for 5.000kr.

Hvordan/vil det, påvirke det beløb jeg evt. jeg vil skulle have tilbage, hvis jeg har et underskud.

Opsummering: Jeg har et underskud på 10.000, en lager værdi på 5.000 og jeg har ikke angivet noget i min forskudsopgørelse vedr. forventet omsætning/tab for 2016.

Det var et spørgsmål der opstod i juleferien og nu blev jeg aligevel så nysgerig at jeg måtte finde ud af det :)

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 22:28

Lagerbeholdning skal registreres som et aktiv og vil gøre resultatet 5000 højere. Dvs. underskud er nu 5000 i stedet

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 285
Fra  ... Skrevet kl. 22:31

ok

Så det vil sige, at hvis jeg i stedet havde en lagerværdi på 11.000, så vil jeg være i +1.000?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30

Johannes Hyldahl Thomsen:

ok

Så det vil sige, at hvis jeg i stedet havde en lagerværdi på 11.000, så vil jeg være i +1.000?

ja

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)