Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App, Cvr - mindreårig?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mit navn er Noah. Jeg er i gang med at starte en app op som mindreårig, hvor der er en kommerciel hensigt. Mine spørgsmål er omkring det her med cvr - nummer som mindreårig. Jeg har kunne læse mange steder, at man kan udlade at søge om cvr - nummer, så længe den forventede omsætning på en 12 måneders periode er under 50.000 kr. mit spørgsmål er så: Hvad sker der, hvis man opnår de 50.000 kr. men ikke får godkendt sin cvr - andmodning derefter? Er det så ulovligt at tjene flere penge på appen, eller hvordan fungerer det?

Mvh. Noah.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Noah

Hvis jeg var dig, ville jeg få mig et CVR-nummer. Når du launcher din succesfulde app, så er det træls, hvis du skal "holde igen", fordi du ikke må overskride de 50.000 i omsætning. 

Læs mit indlæg om virksomhed som umyndig, hvis det er: http://kaspermfriis.dk/hvordan-stifter-man-virksomhed-umyndig/

Ellers skal du være hjertelig velkommen til at kontakte mig - er selv iværksætter under 18, så jeg kender til nogle af de klassiske problemstillinger, som jeg har forsøgt at løse og mærke på egen krop.

Måske kunne min e-bog være noget for dig: http://kaspermfriis.dk/e-bog-ung-ivaerksaetter-under-18/

Du skriver bare - held og lykke med det! :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Noah Skjoldborg Knudtzon:

Hej, mit navn er Noah. Jeg er i gang med at starte en app op som mindreårig, hvor der er en kommerciel hensigt. Mine spørgsmål er omkring det her med cvr - nummer som mindreårig. Jeg har kunne læse mange steder, at man kan udlade at søge om cvr - nummer, så længe den forventede omsætning på en 12 måneders periode er under 50.000 kr. mit spørgsmål er så: Hvad sker der, hvis man opnår de 50.000 kr. men ikke får godkendt sin cvr - andmodning derefter? Er det så ulovligt at tjene flere penge på appen, eller hvordan fungerer det?

Mvh. Noah.

det er forkert. Er du under 18 må du ikke, uanset hvad optræde som virksomhed ganske enkelt. Dermed heller ikke sælge en app med mere. Det skyldes, at du jo ikke kan holdes ansvarlig iht til f.eks købelove, ikke må kunne påtage dig gæld med mere, så du SKAL have dig et CVR inden du begynder kommercielt at markedsføre noget og optræde som virksomhed. Du får heller ikke tilknyttet betalingsaftaler mm

De 50.000 har ikke med under 18 at gøre men med - hvis du ER 18 så kan du vente med at momsregistrere dig til det øjeblik hvor du kan forudse, at nu kommer du over 50.000 kr i omsætning på en hver 12 mdr periode frem og tilbage målt

Du må derfor gerne udvikle men ikke starte kommercielt salg uden dispensation fra statsamtet til CVR (med eller uden momshttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

god vind med det - jeg vil ikke tro det er så svært at få dispensationen netop til en app - som jo i princip ikke sætter den voksne (ofte forældre) som skal påtage sig ansvaret til du er 18, i nogen større risiko. Det er langt sværere at få tilladelse til import af alt muligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du overhovedet få din app på App Store eller Google Play uden at have CVR/moms nummer?

Jeg mener at det er påkrævet, men jeg kan tage fejl.

Tilmeldt 22. Dec 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten, det kan du sagtens have ret i. Det vil jeg lige undersøge nærmere.

Tilmeldt 22. Dec 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, mange tak for svaret. Kan se at jeg har misforstået det med de 50.000, dejligt at få det på plads. 

Tilmeldt 22. Dec 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper, tak for svaret. Jeg vil lige tage et kig på din e-bog, da den ser meget relevant ud for mig og min situation..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)