Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsregistrering under 18 år - HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg står og skal have registreret min dropshipping webshop. Problemet er, at jeg er 17 år gammel (bliver 18 om 4 måneder) og kan ikke rigtig finde en god løsning på dette. Min problemstilling er, at det er lidt for sent at søge ved statsforvaltningen, da jeg har hørt de typisk kan tage flere måneder, hvor jeg altså så alligevel vil være blevet 18. Så er den anden mulige løsning, at mine forældre kan registrere virksomheden for mig indtil jeg bliver 18, hvilket de har sagt OK for. Her er mit problem: 

1. Hvad skal helt præcist registreres ved en dropshipping webshop (dropshipper gennem leverandører i Kina). Har snakket med SKAT som siger importregistrering ikke er nødvendigt, mens jeg har læst herinde at det er nødvendigt. Kunne være godt med et endegyldigt svar :)  

2. Vil det, at mine forældre registrerer virksomheden have konsekvenser for dem og deres skat? Har læst en masse, men føler der er en masse modsigende information. Kunne være godt hvis nogen har oplevet noget af det her personligt og kan give et endegyldigt svar.  

Vil helst ikke vente de 4 måneder til jeg bliver 18, medmindre det er absolut nødvendigt. 

Håber nogen kan hjælpe! 

Mvh

Karl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:05

Det bliver så dine forældre som står som ejere og skattepligtigt mm

1 Du må intet importere fra uden for EU erhvervsmæssigt uden importregistrering i et CVR  uanset hvad http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html  og du skal regne med stort besvær med import som dropshipping fra uden for EU hvor dine kunder skal have told og registrering ved modtagelsen http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

2 ja de får jo indtægt / underskud  til skat for SIG personligt og ja - de kan ikke få dagpenge osv hvis det bliver aktuelt og ja  . de står med personlig hæftelse for tab - returvarer - fejl og alt andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 06:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at supplere til Johns svar, kan jeg blot tilføje, at Statsforvaltningen ikke behøves tage måneder om at godkende din ansøgning. Jeg gjorde det og blev "godkendt" efter ca. 3 uger. Mit råd er blot, at du gennemarbejder din forretningsplan og udarbejder realistiske budgetter - så er du good-to-go. 

Læs evt. her: http://kaspermfriis.dk/hvordan-stifter-man-virksomhed-umyndig/

Spørg gerne, hvis du har andre spørgsmål; Dette er mit yndlingsemne, haha. :-)

Tilmeldt 27. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:23

Tusind tak for svar til jer begge! 

Mht til Johns svar har jeg et par yderligere spørgsmål: 

1. Med importregistreringen var det så, at SKAT sagde jeg kun skulle registreres hvis varerne fysisk blev importeret over DKs grænser, hvilket de jo altså ikke gør ved dropshipping. Du siger at den skal importregistreres uanset? Mht til told osv er den gennemsnitlige værdi af de produkter jeg sælger mellem $1-5, så regner ikke med det store besvær på denne front. Har også hørt fra andre lignende shops at det først bliver relevant når man når over ca 80-100 kr. 

2. Jeg har læst på din blog at det også kan løses gennem selskabsregistrering, IVS f.eks., hvor der så ikke vil være personlig hæftelse samt jeg ville stå som ejer, givet mine forældre sælger anparterne til mig. Hvilke konsekvenser/risiko vil det medføre igen mht skat? Og hvor nemt vil det være at overdrage alt til mig, når jeg så bliver 18? 

Tusind tak for svarene og den venlige toner, sætter stor pris på det!

Mvh

Karl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20

karldg:

Tusind tak for svar til jer begge! 

Mht til Johns svar har jeg et par yderligere spørgsmål: 

1. Med importregistreringen var det så, at SKAT sagde jeg kun skulle registreres hvis varerne fysisk blev importeret over DKs grænser, hvilket de jo altså ikke gør ved dropshipping. Du siger at den skal importregistreres uanset? Mht til told osv er den gennemsnitlige værdi af de produkter jeg sælger mellem $1-5, så regner ikke med det store besvær på denne front. Har også hørt fra andre lignende shops at det først bliver relevant når man når over ca 80-100 kr. 

2. Jeg har læst på din blog at det også kan løses gennem selskabsregistrering, IVS f.eks., hvor der så ikke vil være personlig hæftelse samt jeg ville stå som ejer, givet mine forældre sælger anparterne til mig. Hvilke konsekvenser/risiko vil det medføre igen mht skat? Og hvor nemt vil det være at overdrage alt til mig, når jeg så bliver 18? 

Tusind tak for svarene og den venlige toner, sætter stor pris på det!

Mvh

Karl

1 Varen kommer da ind over grænsen og du er jo sælger (du fakturerer kunden ) så du skal være importregistreret hvis varen kommer fra uden for EU

Om du kan holde en fortjeneste på dropshipping af varer mellem 1 og 5 $ så er told osv ikke et problem nej

2 Ja dine forældre kan stifte IVS og sælge anparterne til dig så du er ejer allerede nu. En af dem skal være direktør og du skal være ansat indtil du er 18

Lovkrav om arbejdsskadeforsikring der skal dække jer begge uanset omsætning - regn omkring 3.000 kr p.a. Erhvervskonto i bank lovpligtigt - tal med banken inden I stifter, for de er normalt IKKE vilde med ejer under 18 uanset hvad - men det vil nok afhænge af det forhold den forældre der forsætter som dirktør har i banken. Regn let med 2-3.000 i gebyr o.a. per år til bank

Forældren vil ikke kunne få dagpenge og være direktør samtidigt - selskabet skal lave årsrapport (regn med nogle tusinde til hjælp til det hvis ikke du selv kan klare et IVS regnskab med årsrapport og selskabsselvangivelse. Skat ellers kun aktuelt hvis I hæver løn. Husk evt momsregistrering og indberetning

Læs om det mere uddybet her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)