Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms Sandsynlighedscheck

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, som kender en simpel model på en beregning/check af indgående/købsmoms?

Hvordan med udgående/salgsmoms?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 00:00

Hej, MetteR og velkommen til på Amino

Nu er jeg ikke 100% sikker på hvad du mener, men en tommelfingerregel angående beregning af moms er:
Tag alle de fakturaer du har liggende, for enten indgående ELLER udgående (aldrig begge på samtidig);
Slutbeløbet inklusive moms skal ganges med 0,20 for at få momsen.

Var det sådan noget du mente?

Derudover vil jeg anbefale, at du anskaffer dig et regnskabsprogram, da det ikke er alt du kan trække moms fra. Jeg kan anbefale www.e-conomic.dk, da det er billigt nemt og anvendeligt...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 21:25
Skal du lægge moms til et beløb ganger du med 0.25, skal du trække moms fra et beløb ganger du, som marcel siger, med 0.20.

Du er også velkommen til at se nærmere på vores program der netop ordner din moms for dig.. se nedenfor.

mvh
Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:54

Lige præcis

Det er ihvertfald vigtigt at få et program, som kan regne den rigtige moms ud. Det er jo ikke i alle tilfælde at de ting du køber er fuld fradragsberettiget.

Kan dit det, Cydone?

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 22:01

Ja, jeg har brugt en tidligere udgave af Letmoms programmet i mange år, og sparet en masse tid på momsudregning. Jeg valgte i efteråret at lave en udgave som også andre opstartere kunne få glæde af.

Her taster man bare køb og salg ind, så regner den resten ud, trækker moms ud etc, og fortæller dig hvornår du skal indberette og hvor meget ;)

Mvh
Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:05

Jamen, det er jo perfekt...

Det er lige præcis sådan en type software, som iværksættere skal bruge idag. Det er jo allerede fra dag 1, at den slags er relevant. Jeg vil anbefale den side til de iværksættere, som kontakter os. Vi er nemlig en del af Nordjyske Iværksætter Netværk

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 22:09

ah det lyder godt ;)

På letmoms.dk har jeg desuden lavet en side om momsregler, som gennemgår nogle af de oftest stillede spørgsmål vedrørende moms.

mvh
Thomas
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:16

Hej Thomas,

KÆMPE fejl i jeres momsregler!!

Hvis du har solgt varer som du beskriver i spørgsmålet som privat, også blive registreret og vil sælge dem gennem firmaet, kan man ikke som du skriver, trække momsen fra i købsmoms! Men du SKAL pålægge 25% moms i salgsmoms!!

Citerer din side:
Brugte Varer
Brugte varer købt privat er momsfrie, og kan ikke fratrækkes moms, ej heller tillægges moms ved evt videresalg.

Dette er vel en fejl?

Chrsitoffer

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 11:24

Du har ret, det er mere nuanceret end som så. Det skal jeg lige ha rettet.

Ved brugte varer kan man benytte noget der hedder brugtmoms ordningen, hvor man kun regner moms på en evt fortjeneste. Har jeg købt noget til 100kr og sælger det til 120kr, skal jeg således betale moms af de 20kr.

mvh
Thomas
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)