Ok, så det beløb på ca 5965 kr som står i Toldværdideklarationen er ikke noget jeg skal betale? Det var sådan jeg tolkede det nemlig. Men tro mig, jeg har siddet og forsøgt at tolke hvad det hele betyder, men det er lidt svært når det indeholder en masse udtryk jeg ikke kender synderligt meget til. Man skal jo nærmest have en uddannelse i sådan noget her, for at kunne forstå det. Hverken intuitivt eller specielt læsevenligt sat op hvis du spørger mig. Men ok, så det er kun de beløb der står i UPS-dokumentet jeg reelt skal forholde mig til. Check. Og tak.
"Man skal jo nærmest have en uddannelse i sådan noget her, for at kunne forstå det. " Tja, det vil de personer, og deres uddannelse i logistik/økonomi, der har svaret dig i tråden jo nok give dig ret i :)
Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk
Ok, så det beløb på ca 5965 kr som står i Toldværdideklarationen er ikke noget jeg skal betale
Du læser jo hverken ikke hvad man skriver eller hvad der står i dit dokumentet.
I rubrik nr. 47 står der beregning af afgifter, I kolonnen hvor de 5.965,00 DKK står, hedder "grundlag" tilmed er der en kolonnen der hedder "sats" hvor du kan se sats på 6,5 % ergo skal du betale 6,5 % af 5.965,00 DKK.