Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: Bliver jeg retfærdigt behandlet?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 15
Indlæg ialt: 11
Fra  JOMANI Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg sidder og river håret ud af hovedet på mig selv i forhold til et produkt jeg har fået produceret i Kina. Årsagen? At jeg skal betale et i min øjne absurd højt beløb for at få dem udleveret. Jeg ville bare lige lægge det op her, så der forhåbentlig er nogle derude der med lidt mere kyndige øjne kan gennemskue om det her er fair.

Produktionsomkostninger: 10.500

Forsendelse (med kurér fra Kina til Danmark): 1.700

Told: 6.000

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 10:42

Du betaler da ikke noget for at få dem udleveret?

Både Told og Forsendelse ser ganske normalt ud (Afhængig af hvad det er for en type produkt naturligvis) Hvem er det du siger der opkræver dig penge for at du må få dem udleveret? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nej der er ikke noget retfærdigt i told eller moms. Du kan undgå tolden ved at få det leveret til Sverige.

Tilmeldt 20. Mar 15
Fra  JOMANI Skrevet kl. 10:49

Du har ret. Men det er dog et beløb jeg skal betale på den ene eller den anden måde. De er på vej til levering nu, men jeg synes det er et ret højt beløb - over halvdelen af, hvad det har kostet at producere varen. Kan det virkelig passe?

Tilmeldt 20. Mar 15
Fra  JOMANI Skrevet kl. 10:50

Okay? Er det noget du har erfaring med at gøre? Det vil jeg helt klart gøre næste gang, hvis det kan betale sig i forhold til den efterfølgende fragt fra Sverige til Danmark. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03

Joaquim Marques Nielsen:

Okay? Er det noget du har erfaring med at gøre? Det vil jeg helt klart gøre næste gang, hvis det kan betale sig i forhold til den efterfølgende fragt fra Sverige til Danmark. 

nej det er jo umodent gas. Sverige har da 100% samme told og toldkontrol der gør du da ikke får en ting til over 10.000 kr ud derfra uden betalt told og det giver da udenlukkende rod

Jeg synes det lyder som en lidt høj told, men det kan speditøren givet redegøre for. Den er jo forskellig for vare til vare. Forsendelsen er ikke speciel - men tolden lyder som lidt høj  Var den faktura du har fra Kina 10.500? Mon de 6000 told inkluderer importmoms de ca 2.600 kr - som du jo ikke har som udgift (importmoms er ikke udgift hvis varen er til momspligtig brug og du er momsregistrerethttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 11:06

Ja told og afgifter kommer du desværre ikke udenom. Retfærdigt bliver det nok aldrig :)

Hvilke typer produkter snakker vi om? 

Tilmeldt 20. Mar 15
Fra  JOMANI Skrevet kl. 11:09

Jeg er godt klar over, at jeg ikke kommer udenom at skulle betale noget. Jeg havde bare ikke regnet med, at beløbet var over halvdelen af hvad det kostede mig at få produceret varen i Kina. Det synes jeg som sagt virker ret unfair. Der er tale om noget så uskyldigt (og nørdet) som scoreboards til backgammon :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11

Joaquim Marques Nielsen:

Jeg er godt klar over, at jeg ikke kommer udenom at skulle betale noget. Jeg havde bare ikke regnet med, at beløbet var over halvdelen af hvad det kostede mig at få produceret varen i Kina. Det synes jeg som sagt virker ret unfair. Der er tale om noget så uskyldigt (og nørdet) som scoreboards til backgammon :)

hvis det alene er told der er ca 60% på varen 10500 vare og ca 6000 ren told - så er det også meget højt i mine ører - men som sagt så kan speditøren - den kurer som fortoldede - give dig tallene - også om det inkluderer importmoms. Det kan specificeres helt hvad de 6000 kr består af og er du helt i tvivl kan du jo kontakte told
din regning kommer vel fra en speditør/kurer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 15
Fra  JOMANI Skrevet kl. 11:21
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)