Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: Bliver jeg retfærdigt behandlet?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 15
Indlæg ialt: 11
Fra  JOMANI Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svaret John. Jeg har lidt længere nede sendt link til to sider, hvor det måske fremgår om importmomsen er inkluderet. Jeg kan selv se at der er et beløb på 2.065 i UPS dokumentet, men om det har noget med importmoms at gøre, kan jeg ikke lige se.

Jeg har lige været inde forbi din blog. Det er nogle ret gode indlæg du har omkring importregistrering og momsregistrering. Dem gemmer jeg med det samme!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:03

Ud fra dokumentet kan man aflæse, at du skal beta 6,5% i told, hvilket svarer til 387,70 US Dollars. De 1678,20 US Dollars er importmoms, dem kan du modregne i dit momsregnskab. Om du i DK skal lægge ud for importmomsen, eller om det blot er en regnskabsdetalje, det ved jeg ikke lige. Men hvis du lægger pengene ud, får du dem refunderet i dit næste momsregnskab :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
De 1678,20 US Dollars er importmoms, dem kan du modregne i dit momsregnskab. Om du i DK skal lægge ud for importmomsen, eller om det blot er en regnskabsdetalje, det ved jeg ikke lige. Men hvis du lægger pengene ud, får du dem refunderet i dit næste momsregnskab :)
Jep forudsat trådstarter er momsregistret og ikke kun importregistreret uden moms, for så der ikke nogen refusion

vh John Hannnover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 15
Fra  JOMANI Skrevet kl. 13:55

Jeg er moms og importregistreret (almindelig import).

Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:26

Told dokumenter kan være lidt misvisende. 

Den reelle told/import moms er kr. 2065,90,- som skal betales i måneden efter i tilfælde af du benytter skat sikkerhedsstillelse også modregnes i din moms indberetning næste gang :-). Dette vil SKAT selv gøre dig opmærksom på, når dette ligger klar til betaling hos skat (DIGITALT).  

Tilmeldt 20. Mar 15
Fra  JOMANI Skrevet kl. 14:28

Ok det er til at overskue. Og de resterende ca. 4000 kr er så hvad helt præcist?

Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:32

Jeg kan ikke se hvor de kr. 4000,- kommer ind henne :-) 

De faktiske tal du skal forholde dig til regnskabsmæssigt er rubrik 47 på UPS's indberetning som burde være angivet i DKK, er de ihvertfald på alle vores importspecifikationer. 

Tilmeldt 20. Mar 15
Fra  JOMANI Skrevet kl. 14:37

Hmm, det er bare fordi det overordnede beløb er små 6000 kr.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 14:48

---sherlock---:
Du kan undgå tolden ved at få det leveret til Sverige.

Sikke da en gang vrøvl du skriver, toldsatsen er den samme i hele EU.  I øvrigt er det jo også ulovligt at snyde SKAT.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 15:00

Joaquim

Det hele handler vis om at du ikke læser hvad der står på de papirer du har modtaget. I dokumentet "Fuldstændig Express Det europæiske Fællesskab" fremgår det jo tydeligt at rubrik nr. 47 at du skal 387,50 DKK i told og 1.678,20 DKK  i moms.  Momssen betales normalt ikke men modregnes i moms  regnskabet.

Hilsen

Ravn

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)