Hej alle Jeg har før spurgt om kørselsgodtgørelse og fået et fint svar, om at man altid skal udbetale en løn, der minimum modsvarer kørselsgodtgørelsen. Jeg udbetaler ikke reglmæssigt løn, men gør det, når der er mulighed for det. I løbet af i år, har jeg udbetalt omkring 120.000 kroner i løn. Nu er situationen imidlertid den, at jeg har ramt topskatteniveauet og egentligt hellere vil betale selskabsskab af overskuddet i selskabet og tilskrive egenkapitalen, end at udbetale som løn. Men jeg vil jo gerne have min kørselsgodtgørelse for 2016 uden også at udbetale en løn samtidig. Må jeg det? Jeg har jo udbetalt løn igennem året, der er langt større end kørselsgodtgørelsen på et par tusinde kroner og altså lave en lønseddel nu, der er på ingen eller meget lille løn (fx 1000 kroner) og så udbetale kørselsgodtgørelsen ved samme kørsel. Er det i orden, eller mener I stadig, at man skal have en lønseddel i den måned man udbetaler kørselsgodtgørelsen, der er på minimum det samme beløb? På forhånd mange tak for hjælpen...! /Lasse |
Du kan jo prøve - du kan nok kun få det forkastet - og noget af kørslen var måske fra periode med løn - men det KAN givet forkastes - og du skal nok ikke bruge den med topskat som årsag :)
Jeg går ud fra du er ejer af selskab for ellers kan du jo få det som fradrag uanset hvad
I Danløn kan du mig bekendt ikke udbetale skattefri kørsel og diæter uden SAMTIDIG løn og jeg mener det er samme i e-indkomst, at den protesterer hvis der kun køres udbetaling af kørselsgodtgørelse - men test - og med mindre beløb og reel løn under året - er det nok begrænset risiko i form af max betaling af skatten - hvis du får det igennem teknisk
Your choice
vh John H