Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har før spurgt om kørselsgodtgørelse og fået et fint svar, om at man altid skal udbetale en løn, der minimum modsvarer kørselsgodtgørelsen.

Jeg udbetaler ikke reglmæssigt løn, men gør det, når der er mulighed for det. I løbet af i år, har jeg udbetalt omkring 120.000 kroner i løn. Nu er situationen imidlertid den, at jeg har ramt topskatteniveauet og egentligt hellere vil betale selskabsskab af overskuddet i selskabet og tilskrive egenkapitalen, end at udbetale som løn. Men jeg vil jo gerne have min kørselsgodtgørelse for 2016 uden også at udbetale en løn samtidig.

Må jeg det? Jeg har jo udbetalt løn igennem året, der er langt større end kørselsgodtgørelsen på et par tusinde kroner og altså lave en lønseddel nu, der er på ingen eller meget lille løn (fx 1000 kroner) og så udbetale kørselsgodtgørelsen ved samme kørsel.

Er det i orden, eller mener I stadig, at man skal have en lønseddel i den måned man udbetaler kørselsgodtgørelsen, der er på minimum det samme beløb?

På forhånd mange tak for hjælpen...!

/Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:20

Du kan jo prøve - du kan nok kun få det forkastet - og noget af kørslen var måske fra periode med løn - men det KAN givet forkastes - og du skal nok ikke bruge den med topskat som årsag :)  
Jeg går ud fra du er ejer af selskab for ellers kan du jo få det som fradrag uanset hvad

I Danløn kan du mig bekendt ikke udbetale skattefri kørsel og diæter uden SAMTIDIG løn og jeg mener det er samme i e-indkomst, at den protesterer hvis der kun køres udbetaling af kørselsgodtgørelse - men test - og med mindre beløb og reel løn under året - er det nok begrænset risiko i form af max betaling af skatten -  hvis du får det igennem teknisk

Your choice

vh John H

Tilmeldt 18. May 15
Skrevet kl. 09:23

Hej John

Tak for for svar. 

Ja, jeg er ejer af selskabet. Jeg hører lige Danløn, om det er en mulighed. Når du siger forkastes, mener du så, at det kan være, at e-indkomst slet ikke accepterer, at der udbetales kørselsgodtgørelse alene, og at jeg så må udbetale en løn, der er lige så stor godtgørelsen, før den går igennem. Altså, at det i princippet er i orden, når jeg har betalt 10 gange så meget i løn gennem året, men at systemet ikke vil være med til det?

Igen: Mange tak for hjælpen...!

/Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43

Der burde ikke være noget lovgivningsmæssigt der forhindrer udbetaling af kørselsgodtgørelse løbende også selv om der ikke er en lønudbetaling i måneden. At kørselsgodtgørelsen skal stå i rimeligt forhold til den indkomst det vedrører skal ses hen over året.

Tilmeldt 18. May 15
Skrevet kl. 10:12

Hej Whiskey

Mange tak for dit svar. Jeg synes også, det lyder mest rigtigt/logisk, at det er et samlet billede af året, der er gældende. Har også lige talt med Danløn, og man kan godt lave en lønkørsel, der kun har kørselsgodtgørelse - man skal så blot nulstille gage etc.

Mange tak for hjælpen...!

/Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:14

lasseconsulting:
Danløn, og man kan godt lave en lønkørsel, der kun har kørselsgodtgørelse - man skal så blot nulstille gage etc.
fint

vh John H

Tilmeldt 18. May 15
Skrevet kl. 10:24

Tak for hjælpen :)

/Lasse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)