Hvis man i et ApS skal betale løn til to ansatte, hvad er så den billigste måde at gøre det på? Jeg har ikke noget imod at sætte mig ind i nogle regler, hvis det betyder, at jeg selv kan stå for det uden at betale for en dyr abonnementsløsning. Omvendt så hvis det kun koster en lille smule, vil jeg gerne betale mig fra det, men har intet overblik over løsningerne, da jeg hidtil kun har haft enmandsvirksomhed.
Hvis man i et ApS skal betale løn til to ansatte, hvad er så den billigste måde at gøre det på? Jeg har ikke noget imod at sætte mig ind i nogle regler, hvis det betyder, at jeg selv kan stå for det uden at betale for en dyr abonnementsløsning. Omvendt så hvis det kun koster en lille smule, vil jeg gerne betale mig fra det, men har intet overblik over løsningerne, da jeg hidtil kun har haft enmandsvirksomhed.
Hvad vil I anbefale?
Billigst i form af gratis er skat.dk E.indkomst og letløn. Noget nemmere oversigt mæssigt og med automatisk betaling af løn og træk af skat osv er Danløn - www.danlon.dk gratis tilmelding - 15 kr + moms per lønkørsel - og dyrere er Bluegarden - hvor du kan nøjes med at give dem info via email så kører de alt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ellers tag også et kig på proløn.
jeg bruger dem på 4 timelønsansatte.... jeg taster timerne og INTET andet.
Har jeg ringet til dem med spm. svarer de promte (ingen ventekø) og hjælpen er gratis. Virkeligt nemt. Jeg bruger maks et kvarter på at lave løn om måneden.
Billigste lønhåndtering er helt klart Gratisal. Hvis du vil have fri mailsupport og automatisk overførsel til skat, medarbejderne og pension så koster det 5,90 kr per medarbejder, hvor danløn koster 15 kr.
Gratisal er også nemmere at bruge for almindelige mennesker. Der er en komme godt i gang guide, når du har oprettet dig.
Der er nem integration til Uniconta, Dinero, e-conomic og Billy.
Hos Grafikr bruger vi Danløn.dk - det eneste besvær, vi havde, var at sætte det op korrekt. Men når det er sat op, så kører ALT automatisk. Vi giver 45 kr om måneden for brugen af det. Det er henholdvis 15 kr. pr. lønseddel. Derudover har vi integreret det med Dinero, så den selv laver posteringerne i Dinero under kassekladen, hvor jeg blot skal klikke "BEKRÆFT".
Alt er automatiseret der, og jeg er sgu glad for, at det kun er det sølle beløb, trods det besvær der kan følge med i det :-)
OBS: Vi er også tilmeldt overførselsservice hos NETS, så de klarer selv SKAT, ATP og AM-Bidrag :-)
Såfremt du ikke selv ønsker at sætte dig ind i alle de her lønregler, og bare gerne vil have nogle til at udarbejde din løn og sørger for den bliver betalt til den korrekte tid. Kan Accountor hjælpe dig, her koster det 200 kr. pr. lønseddel. Du kan kontakte mig på 41 95 38 14 for mere info