Har ingen udgifter haft, blot indtægter, som alle har været fra google uden moms.
Først bare lige for at være sikker, kan du ikke definere lidt nærmere hvilken type indtægt du har haft fra Google (Adsense, play-app eller ?)
Det er ret essentielt til besvarelse af dit spørgsmål om indtægten er en momspligtig leverance eller ej. NB: om du skal afregne momsen eller ej er for så vidt ligegyldigt.
-men er det så momspligtigt over 50.000 kr grænsen - så skulle du have være momsregistreret - dog vil google indtægter vel være indtægter fra EU og dermed noget du skulle angive som salg til EU på googles VAT nummer og - i rubrik C i momsrubrikken + google skal bruge dit CVR for at betale dig med reverse charge hvis du har momsregistrering - i de respektive kvartaler. Jeg ved ikke om det går at gøre det bagud - og det vil som jeg ser det ikke lige have en egentlig moms betydning i forhold til dansk moms - men for din momspligt har det
Først skal lige bekræftes om det er momspligtige leverancer trådstarter har foretaget (Jeg formoder det er)
Først og fremmest må der ikke faktureres med omvendt betalingspligt, hvis ikke man er momsregistreret. Jeg ved godt google (formentlig) rent praktisk laver afregningerne, men har trådstarter angivet at han er momsregistreret (Jeg kender ikke leverandøraftalen med google, men formoder der et eller andet sted i aftalebetingelserne står noget om moms og hvad man som leverandør er forpligtet til)
Hvis der er tale momspligtige leverancer, så vil jeg sige trådstarter som minimum skal registres for moms på det tidspunkt hvor 50.000 kr. i årlig omsætning er overskredet. Hvis hele omsætningen er afregnet med omvendt betalingspligt vil jeg sige der skal registreres tilbage til første omsatte krone!
Ja, det giver nogle ekstra indberetninger som skal foretages! Men til gengæld skal man ikke frygte en kontrol fra Skat, og det er som udgangspunkt altid bedst at korrigere en overtrædelse af momslovgivningen selv og ikke vente på Skat gør det (de har det med at ligge en "mindre" bøde oveni)
I øvrigt så kommer det jo formentlig slet ikke til at koste trådstarter noget i moms, for hvis der er omvendt betalingspligt på afregningen vil momstilsvaret stadig være 0.