Hej Nielsen Bjerre
Jeg vil forslår dig at opsætte en række reklamer via Facebook. Inden du gør det skal du overveje flere mulige segmenter, målgrupper.
Du kunne starte med forestille dig en ideel kunde. En persona. En persona er en kortlægning af en kundetype du mener din virksomhed henvender sig til. Som udgangspunkt kan du ikke tilfredsstille alle typer af kunder. Hvis du forsøger at være alt for alle, er udfordringen at ramme alle de målgrupper i din marketing. Begræns dit segment i en kampagne fx. på Facebook.
Her er et eksempel på en Persona.
- interesserer,
- værdier,
- drømme og
- udfordringer.
Persona eksempel:
Mette 38 år
- Mor til 2.
- Willas på 4 og Ronja på 7.
- bor i Roskilde – har langt til arbejdet.
- Sygeplejerske med skiftende arbejdstider
Udfordringer/frustrationer
- Tid er en væsentlig faktor i hendes liv.
- Penge
- Familie
- Samvær med børn
Målet med din persona er at tale i til din ideelkunde. Hun er din persona. Du sælger træningsudstyr og du gerne vil lave et opslag på Facebook hvor du vil skabe værdi for (Persona) Mette. Så kunne en indgangsvinkel være en opslag hvor vi spiller på Tid/børn og træning.
-
Træningsøvelser hvor børn kan indgå
-
Kom i form hjemme på stuegulvet 10 træningsøvelser
-
Træningsvideo fra Youtube om træning med børn (behøver ikke være dit eget materiale)
Når du har bygget din annoncer op og opsat forskellige målgrupper med dine kampagner kan du begynde at skabe dig et overblik over hvilke målgrupper der reagerer positivt og ender op med, konvertere. Dvs. at de skaber et salg.
Jeg håber du er blevet inspireret til, at selv komme i gang med, at annoncere på fx. Facebook.
God arbejdslyst!!
René