hejsa, Jeg opdagde lige ved en tilfældighed, at I henviser til min kommentar vedr. barsel og business på K-forum. Jeg har clearet løsningen med barsel.dk - det er et spørgsmål om, hvorvidt man betaler ATP og om at være lønmodtager - dette tilfælde i sin egen virksomhed. Begge dele kan relativt let løses ved at man etablerer sig som et ApS. Et ApS er lidt mere kompliceret regnskabsmæssigt, man skal ha´ en statsautoriseret revisor og virksomheden skal ved etableringstidspunktet ha´ en værdi af 125.000 kr. Det er så vidt jeg ved også muligt at få barselsrefusion på max. 142 kr./t en måned før fødsel og 20 uger efter, hvis man lader sig ansætte i en virksomhed i barselsperioden - udelukkende til den løn, som refusionen dækker. Men vilkårene er absolut ikke optimale og jeg syns det er på høje tid, at man fra politisk hold finder en løsning på det. mange hilsner lene damtoft
|
Jeg har aldrig fået noget... Jeg har aldrig fået noget ... Jeg har ... aldrig ... aldrig ... aldrig fået noget
(Synges på molodien .: Jeg har aldrig fået noget...)
jeg har aldrig fået tilskud til barsel - Men jeg har heller aldrig fået holdt noget (Desvære)
I Dette iværksætter venlige land der mener at iværksætteri er vejen frem er der desværre ikke mulighed for at gå på barsel hvis man har en ide...