Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start som i værksætter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har i mange år gået med en iværksætter i maven og vil virkelig gerne igang. 

Jeg har lysten, tid og ikke mindst modet til at starte. 

Jeg magler bare iden/projektet til at komme igang. 

Jeg er ikke den store tekniker men har dog sat mig ind i det med at lave en webside.

Har i nogen råd eller anden måde at hjælpe mig på. 

Hvordan fandt i jeres projekt

Håber du har tid og lyst til at svare på mig Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Cool indstilling.

Min ide kom fra et problem, jeg oplevede - sådan tror jeg, mange kommer på en ide. 

Har du ikke selv noget, du tænker, der kunne laves smartere/bedre/billigere/hurtigere? Så kast dig over det og test dig frem. 

Hvis du vil kigge lidt i en bog, så er varmeste anbefalinger til http://detlilleskridt.dk eksisterende fra min side. Den kan virkelig tage din fra lvl. 1 til lvl. 100 på 227 sider. 

Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Onlime.dk Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du bliver nødt til at tage udgangspunkt i et problem, som du vil løse for folk. Det er et udgangspunkt, som gør, at du kommer ind i en tankegang som handler om, at du skal hjælpe folk med at løse det problem. Det er meget nærliggende at se på et problem, som du selv har / har haft - så kan du gå ind i det med egne erfaringer.
Når du har fundet et problem, som du vil løse for folk, kan du begynde at brainstorme over mulighederne, finde ud af om der er et marked for din løsning, finde eventuelle konkurrenter og komme i gang med en prototype af din løsning.

Så første step er at fundere over, hvordan du vil hjælpe andre med et problem, som du er sikker på, at de også har :-)
Håber det gav lidt.
Hilsen
Mathias

Jeg driver til dagligt Onlime.dk - Vi leverer Danmarks bedste løsning, når det kommer til backup og lagerplads i skyen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre påpeger, skal du tage udgangspunkt i et problem (et grundlæggende behov, et latent behov el. lign.) Du kan hjælpe dig selv ved at tænke: Hvad irritere mig selv i hverdagen? 

Men helt basic skal du simpelthen bare fokusere på en problemstilling.
1) Formulér den kort, konkret og tydelig, så ingen er i tvivl om hvad du vil.
2) Når du har gjort dette, kan du fokusere på denne problemstilling ved at indsamle alt den tilgængelig viden du kan komme i nærheden af inden for området. 
3) Idégenerér på livet løs - Brug anerkendte idégenreringsværktøjer (f.eks. brainstorming, silent osv.), søg blot på idegenereringsværktøjer på nettet (på dette stadie er der INGEN idéer der er dårlige! INGEN.). Inddrag gerne andre mennesker i denne fase, da det skaber en god synergi, som kan videreudvikle idéerne. Husk at skriv alle sammen ned, f.eks. på post-its.
4) Konceptgenerering - her forsøger vi at kombinere og sortere i de idéer der er produceret i 3). Søg efter konceptgenereringsværktøjer på nettet. Der er mange forskellige metoder til at gøre dette på, man kan anvende et prikvotering, affinity diagram (kan bruges til meget) mv.
5) Udvælg ét eller flere koncepter (projekter om du vil), som du evt. ønsker at gå videre med.

Søg evt på den kære Coopers stage gate model, det er ikke noget du skal følge slavisk eller noget, men den kan måske give dig en idé om, hvordan man processmæsigt bør bære sig ad.

Spørg endelig, hvis der er noget du er i tvivl om. God vind med det :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Fra  Apptimize Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har den helt rigtige indstilling - og at du samtidig har tiden til det betyder, at det virkelig er nu, du skal smede.

Mange af os har lysten og måske også modet, men mangler tiden. Sådan havde jeg det da jeg startede i det små for et par år siden. Det var bare en fritidsting, som jeg lavede når ungerne var lagt i seng.

I dag kan jeg faktisk leve af mine hjemmesider og den 30. april 2017 stopper jeg med mit normale 8 til 4 arbejde for at koncentrere mig 100% om min lille virksomhed. Nu må det briste eller bære :)

Som mange af de gode svar du har fået fortæller, så handler det om at være opmærksom på et problem, en idé eller tanke, som du prøver at forfølge. Du har garanteret en viden om et eller andet: Fluefiskeri, golf, løbetræning, motion, ledelse, design, gadgets - what ever. Den viden du har kan du sagtens bruge som udgangspunkt. Prøv også at gøre op med dig selv, hvordan din ideelle arbejdsdag skal se ud og se om ikke det er muligt at kombinere din viden med den perfekte arbejdsdag.

Det kan ende med at du laver en app, affiliate-hjemmeside, webshop, et webinar eller måske fremstiller et fysisk produkt. 

Held og lykke med projektet - og sig endelig til hvis jeg kan hjælpe med noget. 

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Tænk også over om der er noget du er god til. Hvad giver din omgangskreds udtryk for, de bemærker ved dig? Hvis du kan bruge dine evner til at komme igang, så er du godt skudt afsted.

Hvad er dine (fritids)interesser? Hvad går du op i? Hvad synes du er spændende?

Det har hjulpet mig meget at tænke over disse ting.

Mvh Jannik

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 313
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du!

Først og fremmest FEDT, at du har gåpåmodet. Det er i hvert fald første step. Jeg har nogle råd, som jeg har haft gavn af, når man starter noget:

- Det skal interessere dig. Du skal bruge hver eneste dag og stort set alle døgnets timer på det, så hvis det er noget, som ikke interesserer dig, så bliver det ren hovedpine

- Det behøver ikke at være den dybe tallerken, du opfinder. Jeg har faktisk kun arbejdet på konkurrenceprægede markeder.

- Det er fint at fejle. Det skal ske. Det er den bedste måde at få din viden på.

- Lær af konkurrenter. Hvad gør de? Ofte kigger vi også på andre virksomheder i branchen, som har eksisteret længe. De har nogle processer og måder at gøre tingene på, man kan blive inspireret af.

Tilmeldt 15. Nov 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak for jeres svar. 
Der har alle sat tanker i gang :)

Tilmeldt 22. Nov 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fedt, at du selv vil starte op. 

At finde den rette ide kan være svært. 

Du kan eventuelt prøve at lave en brainstorm over forskellige ideer. Du kan søge på Google efter problemer folk har og så prøver du at gennemtænke et produkt, som kan løse problemet. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)