Mit firma har adresse på samme adresse, hvor jeg bor som privatperson. Det er på sjælland. Mit firma driver jeg ved siden af et fuldtidsarbejde. Jeg er i gang med at købe en ejendom, som jeg har været ude og se et par gange.
Hvordan er jeg stillede i følgende scenarier:
1. Kørsel fra mit fuldtidsarbejde til fremvisning af ejendom og videre hjem til mig selv. Må jeg skrive alle kørte km på her? fuldtidsarbejde -> ejendom -> hjem
2. I søndags var jeg på familiebesøg i jylland, hvor jeg om søndagen skulle ud til 2. fremvisning på ejendommen. Må jeg skrive alle kørte km på her? jylland -> ejendom -> hjem
3. Hvis jeg køber ejendommen, vil jeg have meget transport mellem mit arbejde/hjem og ejendommen i forbindelse med istandsættelsen. Må jeg skrive alle kørte km på her: hjem -> ejendom -> hjem
1. Kørsel fra mit fuldtidsarbejde til fremvisning af ejendom og videre hjem til mig selv.
Må jeg skrive alle kørte km på her? fuldtidsarbejde -> ejendom -> hjem
Nej.
Der skal beregnes befordringsfradrag svarende til afstanden tur/retur mellem hjem og arbejde. De km der ligger udover kan give kørselsgodtgørelse.
Mikkel Hv:
2. I søndags var jeg på familiebesøg i jylland, hvor jeg om søndagen skulle ud til 2. fremvisning på ejendommen. Må jeg skrive alle kørte km på her? jylland -> ejendom -> hjem
Nej.
Turen til Jylland er privat og der er dermed ingen mulighed for kørselsgodtgørelse for hele turen hjem. Der kan dog beregnes kørselsgodtgørelse for de ekstra km som turen omkring ejendommen giver.
Mikkel Hv:
3. Hvis jeg køber ejendommen, vil jeg have meget transport mellem mit arbejde/hjem og ejendommen i forbindelse med istandsættelsen. Må jeg skrive alle kørte km på her: hjem -> ejendom -> hjem
Ja, hvis det er mellem hjem og ejendom. Hvis det er fra arbejde du besøger ejendommen - så som under situation 1.
Dertil kommer så at de generelle betingelser for udbetaling af kørselsgodtgørelse er tilstede som eksempelvis egen bil, rimeligt forhold mellem indtjening og udbetalt kørselsgodtgørelse mv.