Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp kan ikke få en bank konto fået afslag ved 4 banker.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg har læst alle de tråde (tror jeg) der er på Amino omkring folk der har problemer med at få en bank konto til deres virksomhed. Jeg har samme problem, har en enkeltmandsvirksomhed og en konto som bare er en privat konto, har aldrig snakket med banken om andet.

Ni fik jeg så stiftet et IVS og tænkte slet ikke over at det skulle blive et problem at få en bank konto, det viser sig så at der er det, selvom det eneste jeg skulle bruge var en bank konto og et Debit Kort - ingen kredit eller andet gejl. Jeg har kontaktet Danske bank som var meget flink og åben til at starte med, men de vil ikke da jeg har klasket nogle sælskaber i sænk dog uden at nogen banker mistede penge på det!

Så nu står jeg og kan ikke komme videre med det IVS.

Jeg så den post fra http://www.amino.dk/members/egmose/default.aspx men den er jo fra 2012 ligesom de fleste andre indlæg er fra 2012 - er der nogen der har fundet ud af hvad man gør? eller hvor man kan henvende sig såfremt man er havnet i den her situation?

Det jeg kan læse i de andre indlæg er forslag om:

Kontakte (http://www.bankmaeglerne.dk) <- ved ikke om det nu kan betale sig eller om det var en skjult reklame for noget fup.. er der noget der virkelig har prøvet dem med sucess hører jeg gerne om det.

OG så er der den her jeg ikke helt forstår også fra Mickey her på Amino??

>>Det passer Stadigvæk ikke - Skriv en mail til digitaliseringsstyrelsen på support@nemkonto.dk og forklar dem situationen. Så fortæller vender de >>tilbage, med nogen oplsyninger du skal sende til dem i et brev, og så opretter de virksomhedens nemkonto for dig!

Kontakt til:

pengeinstitutternes ankenævn eller tage fat i bankens ansvarlige for kundesager. Du finder hans adresse på bankens hjemmeside.

Det vil jeg selvfølgelig prøve, alternativt overvejer jeg om man skal oprette en bank konto i udelandet for det danske IVS og så sige til skat at det er den eneste måde man kan drive virksomhed på i DK da banken ikke vil give mig en erhvervs konto??

Kan se det er muligt at tilknytte NemKonto til en udenlandsk konto
https://www.nemkonto.dk/Myndighed/Brug-af-nemkonto/Sagsbehandlervejledning/Anvis-NemKonto.aspxDet gør sagen jo straks nemmere, så skal man bare have alle stiftelses dokumenterne på Engelsk og finden en bank i udelandet.

Eller som næste løsning, oprette et udenlandsk selskab med bank konto i udlandet og så spørge DanLøn eller lignende om de kan lave en løn afregning i den konstellation..

Eller hvad siger I - gode forslag modtaget gerne :)

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, hov, hov makker. Banken kan NEMT have en udgift på 750 - 1000 kr. pr. erhvervskonto + hævekort, så når du bilder dig selv ind, at det er næsten omkostningsfrit for banken, skyder du bare dig selv i foden.

Nu har du ikke yderligere oplyst om i dybden om de selskaber, du har kørt i sænk eller hvor mange. Men har du kørt en 5-10 IVS'er i sænk kan det nemt have kostet banken en 5000-20000 i alt blot i administrative omkostninger samt drift afhængigt af de services du har brugt.

Dertil kommer eventuelle udgifter til refundering af kunder osv. også tit ud af bankens lomme.

Så der er intet, der er omkostningsfrit eller risiko frit her i landet, selvom man er bank.

Med venlig hilsen

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg er en del ældre end dig.. det kan jeg se på dit svar!

Når jeg siger de ikke har tabt en krone men tjent fedt på mine eventyr så er det udgangspunktet.

Derudover er du helt forkert på den det er 10 år siden. Dengang kunne du oprette en konto ved bare at gå ind i en hvilken som helst bank og de spurgte ikke efter noget.

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du vil oprette virksomhed for ti år siden i stedet for i dag? Jeg forstår dig ikke. Amino er et iværksætterforum, ikke en tidsmaskine.

Jeg er cand.merc., så jo, jeg ved, hvad jeg taler om.

Desuden ville jeg som bank heller ikke oprette en konto for dig, hvis det var den attitude, du kom ind i banken med.

Venligst se http://johnhannover.blogspot.co.uk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html

Så kan du se, hvad det hele drejer sig om.

Og du behøver altså ikke blive sur, blot fordi der ikke er tilstrækkelig nok med information, for at nogen kan vurdere din sag.

Vi Amino'er prøver jo blot at hjælpe.

Der er en enorm forskel mellem folk på definitionen af "tjent fedt", og dertil kommer også antallet og størrelsen af virksomheder, du er gået konkurs med, eventuelle retssager osv.

Derfor er det ikke muligt at vurdere, hvad du skal gøre, som jeg nævnte før, ud fra, hvad du har skrevet.

Med venlig hilsen

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! er der andre der evt. kan byde ind med noget!

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er sørgerligt at banken ofte spænder ben, for iværksættere som gerne vil starte noget op... Huh?

Men de kan jo gå ind på din mappe hos skat, og søge alt frem omkring dig, samt alle banker har vist en liste med alle kunder på, hvor de "dårlige" kunder står anført på.

Har du ikke nogen gammel gæld stående fra nogle af dine tidligere "konkurser"?

Dbh
Michael Haahr

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

fionix:
Eller som næste løsning, oprette et udenlandsk selskab med bank konto i udlandet

Det er godt nok naivt hvis du tror det er lettere at få en konto i udlandet, for det er det altså ikke.

Hvordan kan 4 forskellige banker vide at du at du har kørt tidligere selskaber i sænk? 

mht. bankrådgiver kan jeg anbefale firmaet Advisement, de vil med sikkerhed kunne rådgive dig eller finde en bank til dig.  www.advisement.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt kanon med de forslag.. Er aldrig gået konkurs bare lige for at sætte det på plads.

Det er jo nemt og gå ind på CVR og se historik.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Ja det er sørgerligt at banken ofte spænder ben, for iværksættere som gerne vil starte noget op... Huh?

Come on, "Banken ofte spænder ben"? Mon ikke nærmere det er iværksætteren selv der spænder ben. 

Der er ingen hverken banker, business angels, andre långivere eller lign. der ønsker at have hånden på kogepladen uden iværksætteren også selv har det. Det drejer sig om at være realistisk og selv bringe noget til bordet hvis man forventer andre også skal komme med noget (hvad enten det er penge, bankfaciliteter, know how osv.).

fionix:

Det vil jeg selvfølgelig prøve, alternativt overvejer jeg om man skal oprette en bank konto i udelandet for det danske IVS og så sige til skat at det er den eneste måde man kan drive virksomhed på i DK da banken ikke vil give mig en erhvervs konto??

Kan se det er muligt at tilknytte NemKonto til en udenlandsk konto
https://www.nemkonto.dk/Myndighed/Brug-af-nemkonto/Sagsbehandlervejledning/Anvis-NemKonto.aspxDet gør sagen jo straks nemmere, så skal man bare have alle stiftelses dokumenterne på Engelsk og finden en bank i udelandet.

Eller som næste løsning, oprette et udenlandsk selskab med bank konto i udlandet og så spørge DanLøn eller lignende om de kan lave en løn afregning i den konstellation..

Banker i udlandet fungerer meget som i DK, så at tro du kan få en bankkonto udlandet fremfor i DK tror jeg ikke du får held med. Alt andet lige kommer det også til at give dig en masse besvær og ekstra omkostninger (bare tænk på evt. kursdifferencer, vekselgebyrer og kommunikationsbesværligheder)

fionix:

Ni fik jeg så stiftet et IVS og tænkte slet ikke over at det skulle blive et problem at få en bank konto, det viser sig så at der er det, selvom det eneste jeg skulle bruge var en bank konto og et Debit Kort - ingen kredit eller andet gejl. Jeg har kontaktet Danske bank som var meget flink og åben til at starte med, men de vil ikke da jeg har klasket nogle sælskaber i sænk dog uden at nogen banker mistede penge på det!

Så nu står jeg og kan ikke komme videre med det IVS.

Eller hvad siger I - gode forslag modtaget gerne :)

Først og fremmest; er Danske Bank det eneste sted du har været? Og på hvilket grundlag har de afvist dig(måske findes der et kompromis; selvskylderkaution, oprettelsesgebyr eller lign.)?

 

Prøv at spørge i den bank du går ned til "Hvad skal der til?" 

Oftest findes der en løsning, selv for IVS'er! Men du skal nok være villig til at give noget den anden vej.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg må prøve igen ved en af de andre banker.. nok ikke andet for.

Når det, de fleste inklusiv mig ønsker kun er en almindelig erhvervs konto uden lån eller overtræksmulighed og et debit kort hvor man ikke kan overtrække, og man betale oprettelses gebyret og månedsgebyret til dem, så har jeg svært ved at finde ud af hvor banken har "hånden på kogepladen"

De siger det jo alle temmelig klart, når der ingen lån er eller du ikke flytter dine private lån over så kan vi ikke tjene penge på det og har ingen interesse i det her.. så kan man starte med at argumentere med dem, hvorefter de så trækker historik fra for 10 år siden op og bruger det som grund.

Nu gik mit spørgsmål også mere på hvad andre har gjort eller om der var nogen der har fundet en løsning på at få en bank konto og hvis ja, hvor?

I princippet er alt det her snak jo bare trolling og tidsspild som kan skæres ned til det ene og simple spørgsmål.. Hvad har alle I andre gjort der ikke kunne få en bank konto?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)