Jeg står i et dilema. jeg har oprettet et ApS med holding på toppen da jeg fik det anbefalet af en advokat. men jo mere jeg tænker over det jo mere tænker jeg det ikke er den rigtige løsning for mig. Det gør jeg ud fra: - Skal ikke sælge dele eller projekt fra hverken nu eller senere |
Kenneth:Jeg står i et dilema. jeg har oprettet et ApS med holding på toppen da jeg fik det anbefalet af en advokat. men jo mere jeg tænker over det jo mere tænker jeg det ikke er den rigtige løsning for mig. Det gør jeg ud fra:
1
- Skal ikke sælge dele eller projekt fra hverken nu eller senere
2- Tale om boligudlejning
3- Jeg ønsker ikke at få udbetalt løn med det samme men at udskyde det da jeg har fuldtidsjob andetsteds og ønsker at styrke likviditeten og afdrage gælden. Hermed forstået at jeg ikke kan spare op i virksomheden i ApS som i VSO.
4- Da jeg ikke får løn kan jeg heller ikke få kørselsfradrag /godtgørelse som jeg kan i VSO - Korrekt forstået man kan trække den faktiske kørsel fra efter kørebog i VSO?-
5
Renteudgifterne har fuldværdi og tæller på selvangivelsen.
Du bør som udgangspunkt nok trods alt betale for en revisor til at råde ud fra det helt konkrete men
1 og 2 ja
3 du kan som sådan spare op begge steder til 22% men det er korrekt, at i ApS kan du så kun få udbytte ud til 27% og dermed samlet svarende til bundskat - op til ca 50.000 kr per år (dobbelt for ægtepar) og i VSO kan du tage alt ud - op til topskattegrænsen som du vil
4 korrekt -
5 korrekt VSO og kapitalafkastordning er så en overvejelse
Husk også på de ekstra udgifter 2 selskaber - drift og holding giver.
Lovpligtig arbejdsskadeforsikring SKAL tegnes uanset løn og omsætning, for dig som ejer og begge CVR skal med på policen og det kan koste 2.000 kr og op p.a. ganske høj bod for at undlade
Offentlige regnskaber
Sambeskatning drift og holding - kan du selv eller skal en revisor til + selvangivelse?
Lån - vil banken lade dem ligge i ApS for boligerne eller kræver den i alle fald kaution?
vh John Hannover