Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning vedr medarbejdere.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. 

 
Jeg har en mindre virksomhed som er i vækst, stille og roligt :) 
 
Jeg er lidt bekymret for at ansætte endnu, da jeg ikke kan tåle økonomisk at en medarbejder melder sig syg i længere tid eks. 
 
Ved I kloge hoveder hvor jeg som virksomhed kan få rådgivning omkring eks ansættelse af en vikar eller andet - således jeg kan indkalde fra uge til uge indtil jeg ved der er til en stilling og jeg kan tåle eks sygdom. 
 
Jeg overvejer at ansætte en vikar ca 15-20 timer om ugen. 
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

May-Britt:
hvor jeg som virksomhed kan få rådgivning omkring eks ansættelse af en vikar eller andet
Tag fat i et vikar bureau og få dem til at fortælle dig hvad de kan tilbyde dig. Det er gratis og måske også løsningen. Vælg om muligt et kendt og uanset hvad så google lidt om dem så du ser hvad andre har oplevet -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg overvejet Per, men de er sinpelthen for dyre..

jeg tænker at ansætte en vikar man kan tilkalde - men skal bruge rådgivning i den forbindelse da man kan risikere at lave betingelser der minder om alm ansættelse - og så hænger man på den..

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

May-Britt:

Jeg er lidt bekymret for at ansætte endnu, da jeg ikke kan tåle økonomisk at en medarbejder melder sig syg i længere tid eks. 
 
Ved I kloge hoveder hvor jeg som virksomhed kan få rådgivning omkring eks ansættelse af en vikar eller andet - således jeg kan indkalde fra uge til uge indtil jeg ved der er til en stilling og jeg kan tåle eks sygdom. 
 
Jeg overvejer at ansætte en vikar ca 15-20 timer om ugen. 

 

Hej May.Brit.

Du skulle prøve at snakke med dit Jobcenter vedr. evt. at ansætte en Fleksjobber, se vedhæftet.

 

2768.Fleksjob brochure i din virksomhed.pdf

 

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Niels :-) 

det vil jeg overveje til kontor arbejde, hvor det ikke er så sårbart ved sygdom..

rådgivning, hvor får man sådan noget som selvstændig, så jeg kan finde ud af lovgivningen ?

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

May-Britt:

det vil jeg overveje til kontor arbejde, hvor det ikke er så sårbart ved sygdom..

rådgivning, hvor får man sådan noget som selvstændig, så jeg kan finde ud af lovgivningen ?

 

Hej May-Brit.

Som sagt ring til Jobcenter i din kommune, og lav en aftale med en konsulent, som kan forklare dig hvordan du evt. kan få en Flexjobber ansat.

De er meget fleksible, du kan få en ansat på prøve i 4 uger med det antal timer, du har brug for.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Niles. 

Jeg søger ikke en fleks jobber, jeg søger information omhvem der kan rådgive mig i forhold til loven hvis og når jeg ansætter en.

lovgivning omkring ansattes rettigheder er kompleks, og hvis ikke man skal komme galt afsted kræver det god rådgivning :-) 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal snakke med en med forstand på HR jura. Dette kan fx. Være en advokat eller en fra et større revisionshus (som ofte har hr folk ansatte særskilt). Herudover kunne div. Administrationsbureauer, som også kunne besidde de fornødne kompetencer. Det kommer nok til at koste nogle håndører.

Alternativt så hold øje med ivækst eller lignende udbydere af kurser og viden for iværksættere. Jeg kan ikke se der pt. Er et konkret ivækst kursus, men se ellers beskrivelsen her: https://ivaekst.dk/vaekst/3/2/9/0/ansaettelse-af-medarbejdere

Statsautoriseret revisor - København

Fra Dalmose
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej May-Britt

Mit firma har med personalejura, rekruttering, vikar mv. at gøre hvilket vi har gjort siden 1999.
Vi kan hjælpe dig, hvad enten du ønsker en vikar du kan skalere op/ned med - her betaler du en fast pris og kun for de timer, som der arbejdes - eller blot ønsker rådgivning i forbindelse med ansættelse. Vi har et godt samarbejde med danske forsikring, så hvis du ønsker hjælp til hvordan du sikre dig mod sygdom i din virksomhed, så klarer vi også det.

Du kan læse mere om os på www.serop.dk

Med venlig hilsen
Peter Serop

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Cef, det vil jeg prøve :-) 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)