Jeg har en mindre virksomhed som er i vækst, stille og roligt :)
Jeg er lidt bekymret for at ansætte endnu, da jeg ikke kan tåle økonomisk at en medarbejder melder sig syg i længere tid eks.
Ved I kloge hoveder hvor jeg som virksomhed kan få rådgivning omkring eks ansættelse af en vikar eller andet - således jeg kan indkalde fra uge til uge indtil jeg ved der er til en stilling og jeg kan tåle eks sygdom.
Jeg overvejer at ansætte en vikar ca 15-20 timer om ugen.
Jeg er lidt bekymret for at ansætte endnu, da jeg ikke kan tåle økonomisk at en medarbejder melder sig syg i længere tid eks.
Ved I kloge hoveder hvor jeg som virksomhed kan få rådgivning omkring eks ansættelse af en vikar eller andet - således jeg kan indkalde fra uge til uge indtil jeg ved der er til en stilling og jeg kan tåle eks sygdom.
Jeg overvejer at ansætte en vikar ca 15-20 timer om ugen.
Hej May.Brit.
Du skulle prøve at snakke med dit Jobcenter vedr. evt. at ansætte en Fleksjobber, se vedhæftet.
Du skal snakke med en med forstand på HR jura. Dette kan fx. Være en advokat eller en fra et større revisionshus (som ofte har hr folk ansatte særskilt). Herudover kunne div. Administrationsbureauer, som også kunne besidde de fornødne kompetencer. Det kommer nok til at koste nogle håndører.
Mit firma har med personalejura, rekruttering, vikar mv. at gøre hvilket vi har gjort siden 1999. Vi kan hjælpe dig, hvad enten du ønsker en vikar du kan skalere op/ned med - her betaler du en fast pris og kun for de timer, som der arbejdes - eller blot ønsker rådgivning i forbindelse med ansættelse. Vi har et godt samarbejde med danske forsikring, så hvis du ønsker hjælp til hvordan du sikre dig mod sygdom i din virksomhed, så klarer vi også det.