Jeg mener du skal teste det af :) I kan jo se hvor meget rækkevidde jeres opslag har - Så kan i sammenligne indholdet og se om der kan være en forskel dér - Hvis rækkevidden falder, så kan det være fordi i laver for mange :) Hvis den er det samme, så kan i sagtens lave flere :)
Men det skal jo også helst være relevant for jeres følgere :)
Jeg mener du skal teste det af :) I kan jo se hvor meget rækkevidde jeres opslag har - Så kan i sammenligne indholdet og se om der kan være en forskel dér - Hvis rækkevidden falder, så kan det være fordi i laver for mange :) Hvis den er det samme, så kan i sagtens lave flere :)
Men det skal jo også helst være relevant for jeres følgere :)
Meget enig her. Hvis det altid er relevant indhold for jeres følgere, så er der næsten ingen grænser, næsten. Det handler også meget om jeres forretning - hvis det er "reklame-opslag" hver evig eneste gang, så bliver folk sikkert trætte af jer - hvis det derimod er kombineret med f.eks. sjove billeder, konkurrencer eller andet, så er det pludselig en anden sag.
Så prøv jer frem og hold øje med tallene - hold evt. en oversigt i et excel-ark. Det er også af betydning, hvornår på dagen, I lægger opslaget op. Jeg har lagt mærke til, at tidlig eftermiddag/formiddag er de mest fordelagtige for min facebookside. :-)
Hvis jeg syntes godt om en side på Facebook og de laver en opdatering hver dag, så hopper jeg ud, lige med det samme og især hvis det er en virksomhed som giver tilbud eller andet.
Jeg vil sige max. to gange om ugen.
Det kan jo være helt lige meget at man har 100.000 syntes godt om sin side, hvis de ikke følger ens side.
Hvis jeg syntes godt om en side på Facebook og de laver en opdatering hver dag, så hopper jeg ud, lige med det samme og især hvis det er en virksomhed som giver tilbud eller andet.
Jeg vil sige max. to gange om ugen.
Det kan jo være helt lige meget at man har 100.000 syntes godt om sin side, hvis de ikke følger ens side.
Hej Ronni
Hvad interesserer du dig virkelig for? Hvis det nu er nyheder, så gætter jeg ikke på, at du ´unliker´ TV2, blot fordi de opdaterer deres facebook+ +20 dagligt. :-)
Som der allerede er flere, der har været inde på, så handler det rigtig meget om di målgruppe og hvad det er du tænker at orientere dem om.
I nogle situationer kan du opdatere flere gange om dagen, mens det i andre vil være for meget med 2 gange om ugen.
Det er meget forskelligt og den bedste måde at finde ud af et på, er at teste det af og holde øje med, hvilke kommentarer du får på dine opslag og om nogle af dine følgere forlader dig.
Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.
Test det af og se også, hvor meget du selv orker, du skal jo gerne selv synes, dine opslag er gode. Men tænk også på, at Facebook også tilpasser sig brugernes interesse. De mest interesserede ser mange af dine opslag, de mindre interesserede ser få. Netop derfor ville jeg slet ikke være bekymret for at prøve mig frem.
Der er ikke nogle regler for oplagsfrekvens, men jeg ville anbefale at lave en opslag hver dag.
Jeg tror i skal fokusere på hvad der virker, hvis det fungerer bedre poste hver dag gør i det, hvis det fungerer bedre at gøre det mere sjældent - gør i det.
Social marketing år det udpå at hele tiden være åben overfor at tage chancer og prøve ting af. Der er desværre en tendens at folk er bange for at prøve nye ting af, og går rundt med en forestilling om alle ens kunder glor på ens side hver dag... Det gør de overhoved ikke... sorry...
I skal skabe indhold og opslag på jeres Facebook side som har en værdi for jeres følgere:
Sælger i fx. sundt legetøj, så kunne i lave opslag / guides til materialer, tip til hvordan man løser konklifter mellem børn i forbindelse med leg.
Lade være med at lave for mange opslag om jeres produkter, men i stedet tale om hvad jeres kunder kan lide baseret på en Persona analyse.