1) Du har derved en fin mulighed for jævnligt at få opdateret din side med nyt indhold.
2) Hvis du får blog-indholdet/overskriften til at matche keywords indenfor din branche med få søgningen/lav konkurrence, har du fine muligheder for at hive kunder flere ind samtidig.
- Det gavner dig bedst på Google - Det er nemmere at trække kunder ind, da de ikke skal klikke på mange links for at finde dine varer. Når det er sagt, så husk at bygge links, herunder også links fra andre blogs. Du kan fx blogge også på LinkedIn, Facebook, Amino (hvis det er målgruppen) osv. Det er bedst at skabe trafik fra flere kilder.
Blog - det ER virkelig en god genvej til bedre Googleplaceringer, jeg tror faktisk, min blog løftede mit website i omegnen af 100 pladser på nøgleord.
Husk nyhedsbrevet - og sørg for, at det er til at få øje på, og at der er en god grund til at melde sig til. :)
Du kan bruge din blog til at skabe opmærksom omkring din webshop og de produkter du sælger. Derfor giver det mest mening synes jeg, at have den som en del af din webshop og ikke på et underdomæne eller et andet domæne.
Lad os sige du sælger køkkenudstyr - så kan du fokusere på at skabe indhold på din blog som har værdi for dem som ønsker at købe dine produkter. Så lad os sige du gerne vil sælge flere stegepander.
Når du laver indhold med værdi for dine kunder, fanger du dine potertielle kunder i den undersøgende face.
Dvs. du fanger dem når de stadig ikke ved hvad de leder efter og giver dem stavet. I stedet for at vente til de søger efter et specifikt produkt de blev anbefalet i en anden blog.
Du linker så fra dine artikler til produkter fx. under at det virker sælgende, men i mere som en guide.