Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvidvask + Podcast

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber i kan hjælpe med et eller to simpelt spørgsmål - ingen har til nu kunne svare på det – fandt jer på nettet - jeg har intet med det at gøre har alm arbejde og lever alm. er bare nysgerrig.
Jeg kan ikke forstå, vedr. et program i tv2 fornylig vedr hvidvaskning af penge hvor der var mange vekselbutikker i København der hvidvaskede penge for hash sælgere på christiania – de kom og vekslede eks. dkr til euro og så var de hvidvaskede ???
Hvad skulle det hjælpe at veksle penge fra en valuta til en anden for at skjule dem for skattevæsenet – det fatter jeg heller ikke ?? om man har 100000 kr på sig eller 15000 euro skal man vel forklare hvor de kommer fra til politiet/skattevæsenet – håber i ved hvad jeg mener !

------

Hej med jer igen

Håber i kan hjælpe med lille spørgsmål
Kan du fortælle mig hvordan dem der laver podcast (som eks. anders lund madsen og anders Breinholt fra det de tidligere kaldte sorte spejder nu gør) kan tjene penge når det er gratis at hente og der er ingen reklamer i ?
Det er bare sådan generelt jeg mener for alle gratis podcast – de kan kan jo betale husleje ved at podcatse gratis – så hvordan finansiere man en gratis podvast  år de eks penge fra itunes jo flere der downloader deres gratis podcast ?

Dos

Venlig Hilsen

http://www.dosdesign.dk - Siden med lidt om næsten alt ! Yes Yes Yes

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:50

Når man har sorte penge, så vil man gerne have dokumentation på dem. Når man veksler, så får man dokumentation for vekslingen. Det lidt ligesom rockere, der køber skrabelodder med gevinster på.

Dem der tjener penge på deres podcast har andre indtægtskilder end lytterne. Det kan være, at de brander sig igennem podcasten, men afholder arrangementer udenfor. De kan lave indhold, som er sponsoreret osv.

Tilmeldt 2. Jun 09
Skrevet kl. 19:04

Ok men selvom man veksler dem og har kvittering på en veksling fra eks euro til kr så skal man vel bevise hvor de kommer fra - ja jeg har intet med det at gøre men har altid synes det var mærkelig at fordi man veksler en stor sum penge fra eks euro til kr ja så er de ok at eje, kan andre forklare

Vedr podcast, får dem med mange downloads penge fra der man henter eks itunes

P.s jeg hørte at anders og anders podcast lagde øverst på itunes liste jeg kan bare ikke finde den (har dog heller ikke itunes installeret - har ikke brug for så vil ikke) men ved nogen hvor den er og hvor man downloades de forskellige har, kan jeg heller ikke finde ?

Venlig Hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12

det at veksle har ingen som helst betydning for hvidvask som du selv skriver - Man skal redegøre for penge uanset valuta - men mon ikke der er foregået andet end den simple veksling - foretaget et eller andet der begrundede, at der pludseligt var penge til stede - penge fra udlandet som man påstår for fiktive lån eller regninger - her i Euro - Veksling i sig selv hvidvasker ikke noget som helst

her lidt forklaring https://www.dr.dk/nyheder/penge/grafik-saadan-vasker-kriminelle-sorte-penge-hvide 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 09
Skrevet kl. 21:19

Ok det er kort sagt for at forvirre eller/og veksle til større sedler i stærker valuta for nemmere at smugle m.m  men i det tv2 program for en måned siden sagde de bare kun at eks. hashhandlere i kbh vekslede omsætning fra dkr til euro og så var de hvidvasket

Venlig Hilsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)