Mit første indtryk når jeg havner på siden, er at jeg bliver i tvivl om det er en blog eller en webshop jeg er havnet på. Gik i gang med at læse noget af teksten, men stoppede hurtigt da det begyndte at kede mig. Har dog stadig ikke fundet ud af, hvordan teksten bidrager til webshoppen.
Du har relativ kort tid til at overbevise kunden om, at det er hos dig de skal spendere sine penge. Hvorfor ikke bruge den korte tid på at få dækket kundens behov, frem for en kedelig tekst om en amerikansk økonom? Hvis kunden leder efter en ansigtsmaske, så scanner de hurtigt din side igennem, og leder efter ordet "ansigtsmaske"eller et billede. Dette er kundens primære interesse, som der allerede er nævnt, kan man slet ikke se nogle produkter ved første øjekast når man kommer ind på siden - Netop pga. din tekst fra den amerikanske økonom.
Hvis du føler at teksten er vigtig, og det bidrager positivt til siden, ville jeg klart overveje at lave en separat side til netop alt dette.
Der er også en masse omkring brugervenligheden på din side. Du formåede godt nok at forvirre mig op til flere gange, imens jeg bevægede mig rundt på din side. Her kan f.eks. nævnes:
- Jeg tilføjede en vare til kurven, blev sendt direkte til checkout. Jeg ville dog godt ha valgt at par ekstra ting til kurven, kunne dog ikke finde ud af, hvordan jeg kom tilbage til forsiden? Normalt trykker jeg på logo i venstre hjørne som normalt sender en til forside, dette er dog ikke eksisterende på din side. Efter lidt søgen fandt jeg dog endelig knappen "Fortsæt med at handle..."
Dine sidebar/navigation imellem kategorier er mega forvirrende. Alt efter hvilken side man er på, skifter den placering? F.eks. på forsiden er den i venstre side, men hvis man går til kurven er den pludselig placeret i højre side?
Du kunne evt. også overveje om du ikke kan gøre købsprocessen lidt lettere. Din process hedder pt.: Kurv -> Kasse -> Afgiv ordre. Vil man ikke kunne slå både kurv og kassen sammen, så man ikke skal navigere imellem forskellige sider? Derudover, ved jeg fra mig selv, at det med at skulle oprette sig som bruger godt kan afskræmme nogle. Dog godt du har din som en "checkboks", hvor folk selv kan checke om de vil oprettes eller ej.
Ellers er der nogle småting med design såsom at du kunne overveje at lave diverse logoer som dankort, visa osv. på en transparent baggrund, så du ikke får den grimme hvide kant med.