Hos min kunde har man (bla.) office 365 gennem en leverandør som tager overpris. Jeg skal hjælpe dem med at få styr på bla. dette, og vil derfor anbefale dem at købe Office 365 selv. Mit spm. er: Skal vi afinstallere "deres"Office 365 på alle 5 computere for så at installere det igen, når vi selv køber det?
Nej, Licensen udløber blot. Herefter kan den nye licenskode fra Microsoft(eller hvor du nu får den fra) indtastes. Enten igennem programmet på computeren, eller på Office 365 web dashboard :)
Lige et tillægsspørgsmål: Vi flytter også webhostingudbyder og derfor emailudbyder. Når det er gjort, skal den nye mailudbyder jo"køres ind" i Outlook på alle 5 computere.
Pga. ovenstående svar ligger Outlook der jo i forvejen med alle gamle mails i - behøver vi så ikke kopiere alle gamle mails ud og indlæse igen? Bliver de liggende i Outlook når vi skifter både 365 licens og mailudbyder?
Som udgangspunkt kan i blot lave ændringerne i opsætningen af konti i outlook Så ligger alle gamle mails der stadig.
Der er dog det lille men, at det afhænger lidt af hvordan opsætningen er lavet. Er det online til enten Exchange server eller via IMAP så skal i kopiere alle mails først da de ligger på mailserveren og ikke på computeren.
Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk
Er det en Office 365 med Hosted Exchange de har? Der findes flere forskellige pakker af 365 alt efter hvilken funktionalitet der er behov for. Ud fra hvilken pakke der vælges kan det være nødvendigt at geninstallere officepakken igen.
Er det en Office 365 med Hosted Exchange de har? Der findes flere forskellige pakker af 365 alt efter hvilken funktionalitet der er behov for. Ud fra hvilken pakke der vælges kan det være nødvendigt at geninstallere officepakken igen.
Det ved jeg ikke - er der en måde, jeg kan tjekke det selv? Eller skal jeg have fat i udbyderen?
Hos min kunde har man (bla.) office 365 gennem en leverandør som tager overpris. Jeg skal hjælpe dem med at få styr på bla. dette, og vil derfor anbefale dem at købe Office 365 selv. Mit spm. er: Skal vi afinstallere "deres"Office 365 på alle 5 computere for så at installere det igen, når vi selv køber det?
Nej det skal I ikke, de skal bare have overført deres tenant til deres nye Office365-partner eller til dem selv hvis de selv overtager den. Så skal de bare fjerne partneren inde fra portalen, så overgår de til at betale med kreditkort.
Så kører det hele videre på den MS-konto det er tilknyttet, der benyttes ikke licensnøgler til Office365 produkterne, der logger man ind med mailadresse på sin Microsoft konto og så er licensen tildelt via portalen.
I akal altså ikke "købe dem selv" men blot have overført kontoen til dem selv og så stå for betaling, administration osv. selv fremover.
Signalinden:
Håber nogen kan hjælpe mig!
Det kan jeres Office365-partner, det plejer at være indeholdt i prisen ;)
Lige et tillægsspørgsmål: Vi flytter også webhostingudbyder og derfor emailudbyder. Når det er gjort, skal den nye mailudbyder jo"køres ind" i Outlook på alle 5 computere.
Jeg tror du blander tingene lidt sammen, hvis I bruger Office365 og dermed Exchange Online, så er det dem der er jeres mailudbyder og dem skifter I ikke ved at skifte webhosting - der er det jo bare jeres webhotel i skifter.
Ofte er DNS administreret af jeres webhotel-udbyder, så der skal I sikre jer at I får de rigtige DNS-opsætninger lavet hos jeres nye DNS-udbyder - men det kan jeres Office365-partner hjælpe jer med hvis I ikke selv har styr på den del.