Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto på trods af rki registrering. nogen gode råd.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg har et firma som er ved at komme godt igang og omsætter en del efterhånden, men pga skilsmisse er jeg blevet sat ind som ejer af selskabet, og bliver nægtet en konto til selskabet pga at jeg har rki registreringer, på trods af at jeg har en forretning der omsætter 150.000-200.000kr i måneden og giver et overskud på ca 40.000kr når alt er fratrukket.

det kører pt. via min privatkonto, altså fuld beskatning af alt, for ikke at tale om at det er drøn ulovligt og snart får ende.

jeg har talt med flere banker, og der ikke noget at gøre der så længe jeg er reg. i rki. så vil de ikke lave en erhvervskonto til mig.

nogen gode råd til hvad jeg gør.

vil godtnok være træt af at lukke og slukke, når jeg har en voksende forretning, som er en succes.

det er ikke en mulighed bare at betale mig ud af rki. så havde jeg gjort det.

der er ikke den store egenkapital i selskabet, da jeg først afregner varen efter salg.

nogen der har nogen guldkorn, for desværre er det sådan at, skal jeg ud af rki, så skal der mere til en en normal indtægt, nemlig selvstændig virksomhed, så det er samtidig min mulighed for at få betalt min gæld.

mvh. den meget frustrerede selskabsejer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54

Du skal regne med nej til erhverskonto hvis du er i RKI og ikke kan finde en der vil kautionere

Du lyder også som om du risikerer at få yderligere problemer ved at køre som du gør nu uanset hvad - Du er nødt til at få orden i det eller stoppe vil være mit råd - evt sælge til en anden og forsætte som ansat - men ikke den omsætning og ikke bankkonto og sammenrod til privatøkonomi som kan give dig en masse problemer med hævninger som ses som aktionærlån og derfor er MEGET dyre skattemæssigt

Du lægger blot op til nye problemer desværre surt nok

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Oct 16
Skrevet kl. 19:00

hej John, tak for dit indlæg, kautionere, jeg beder ikke om kredit, blot en konto til selskabet.

og kan ikke forstå at de kan sige nej, når det mere eller mindre er lovpligtigt at selskabet skal have en konto, det med skatten, ja det er bare ærgerlig, så må jeg svare skat af det hele, men er mega frstreret over at, jeg vil godt gære det efter bogen og så er det ikke muligt medmindre jeg får en ven eller familiemedlem til at stå som ejer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12

Tilmeldt 6. Oct 16
Skrevet kl. 19:20

Det giver meget god mening, tror du jeg vil stå anderledes med aps ?, selskabet er registreret som ivs nu, men det er formalia at få det registreret som aps.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29

bilhandleren:

Det giver meget god mening, tror du jeg vil stå anderledes med aps ?, selskabet er registreret som ivs nu, men det er formalia at få det registreret som aps.

jeg tror banken ville se lidt på samme måde med ApS desværre med mindre der som nævnt er en eller anden i familien der vil kautionere (og banken tager kaution - ikke alle gør fra eksterne længere) Man kan jo sige, at hvis man er sten sikker på aldrig at trække over, så er kaution ikke risiko men det er ikke let at løse sikkert

Måske personlig virksomhed ville være lettere at få konto til. Du må nok sidde med banken og gennemgå alt, for de må jo, som alle andre ha interesse i, at du kan omsætte så meget og have 40.000 i overskud per måned - for det er jo vejen UD af RKI

god vind med det

vh John H

Tilmeldt 6. Oct 16
Skrevet kl. 19:31

John, lige et kort spærgsmål omkring skatten, hvis jeg modtager fek.150.000kr på min privatkonto og betaler de 120.000kr for varen på virksomhedens vegne, skal jeg så påregne at blive beskattet det fulde beløb 150.000kr eller er det de 30.000kr. minus evt. udgifter jeg har haft i forbindelse med salg af varen ? samt fratræk af moms på restbeløbet ?

Tilmeldt 6. Oct 16
Skrevet kl. 19:33

Det vil jeg prøve at undersøge om ikke det er en mulighed, tak for info.

det havde jeg faktisk ikke tænkt var en mulighed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49

af indtægter minus udgifter begge UDEN moms f.-eks. de 30.000 hvis alt er uden moms - betaler du skat

moms lever sig eget liv - salgsmoms minus købsmoms betales

vh John H

Tilmeldt 6. Oct 16
Skrevet kl. 20:26

ok endnu engang tak for svar.

jeg må se hvad jeg får til at lykkes, men det ser ikke for godt ud.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)