Jeg sidder og skal til at oprette et holding selskab men jeg kan ikke helt gennemskue hvad reglerne er i forhold til bank og konto,
Holding selskabet er et IVS og der kommer ikke til at være noget cashflow igennem, SKAL jeg have en erhvervs konto til denne, eller er der andre billigere løsninger? fx. at have en kr. liggende i kassen på kontoret?
Jeg sidder og skal til at oprette et holding selskab men jeg kan ikke helt gennemskue hvad reglerne er i forhold til bank og konto,
Holding selskabet er et IVS og der kommer ikke til at være noget cashflow igennem, SKAL jeg have en erhvervs konto til denne, eller er der andre billigere løsninger? fx. at have en kr. liggende i kassen på kontoret?
Det giver visse pligter at have et holding:
1 Ja du skal have erhverskonto til det CVR alene - og det skal være nemKonto i forhold til skat lovpligtig - nogen kan finde gratis, de fleste må af med lidt
2 Du skal have holdings CVR med på en police for lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset løn og/eller omsætning. Bod 5.000 + den besparelse en manglende forsikring gav - I en del fald kan du få både drift og holding CVR med på samme police men de skal begge lovpligtigt være dækket for dig som ejer
3 Du skal udarbejde helt normal årsrapport og selskabsselvangivelse og enten selv kunne det, inkl f.eks sambeskatning med dit drift - eller regne med en omkostning