Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skub overskud videre fra i år til næste år... Forslag modtages

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Et farligt emne at bringe op, da mange vil se dette emne som værende på kant med loven - Det er dog slet ikke tanken - Tanken er at gå til grænsen af loven.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed i dag, hvor der efterhånden er ved at være et betydeligt overskud. Jeg har derudover fast arbejde, så topskattegrænsen er ramt for længe siden. Jeg vil bl.a. derfor gerne konvertere min nuværende virksomhed til et APS i starten af 2017. Derfor, vil jeg bede om råd til at tage så mange udgifter som muligt i år, (det fratrækkes jo i topskatten, hvilket er ca. 56%), og lande det lavest mulige overskud, imod at jeg kan 'tjene/profittere' det mere de kommende år.

Jeg har hverken udgifter til husleje eller andet. Eneste faste omkostninger jeg har er ifbm. hostingen af mine mange hjemmesider. Jeg har omkring 15-20 hjemmesider, der genererer en omsætning. Jeg har købt mine domæner og hosting i en årrække frem, men ville gerne flytte endnu mere både top og bundlinie til næste år (da det så falder ind under virksomhedsbeskatning, som er til 22%).

Gode råd (der går lige til grænsen, men ikke over, af lovgivningen) modtages med kyshånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43

jeg har ingen forslag - Eneste skulle være aktiver der straksafskrives MEN dels er det tosset hvis ikke det virkeligt er nødvendige ting og dels vil de jo skulle aktiveres værdimæssigt ved overgang til ApS - hvor du jo nok tænker i skattefri virksomhedsomdannelse - hvor værdierne føres videre til beskatning siden 

Der er ikke udgifter du kan tage lovligt - og som giver fornuft som sådan i mine øjne - lager hjælper ikke - kun straksafskrivninger som jo ikke giver menig uden absolut behov - eller naturligvis regulære udgifter - løn til ansatte, men det skal jo enten være udgifter du GERNE vil tage til eksterne, eller løn til helt regulære ansatte.

Du kan jo bruge VSO til at holde dig fri af topskat hvis det er det vigtige mål (alt andet lig) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html  så kommer overskud der ikke hæves også til at stå med 22% og så køre den ordning

og så kan du jo spare op til ratepension (grænse omkr 50 t) eller livrente som kan klares med "ingen" grænse og undgå topskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:43

Hvorfor vente til 2017?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45

Jesper Nielsen:

Hvorfor vente til 2017?

formentlig fordi skattefri omdannelse kun kan foretages 1/1 til 30/6 fordi der skal være "friskt" regnskab til grundlag

vh John H

Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:05

Øv, John. Havde håbet du havde kunnet fiske noget op af den dybe hat :-) 

Og alligevel har du en pointe mht. pension, det er helt klart en mulighed for en skattebesparelse - 'Desværre' giver det bare ikke noget for virksomheden, og gør mig først en tjeneste om 40 år....

Håber stadig på andres gode forslag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13

var VSO som skatteordning i personlig virksomhed som mit link ikke en mulighed (afhænger af hævninger mm) med 22% skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)