Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsrapport/regnskab og visning af skat i ApS?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan nogen sige, om det er korrekt fattet, at man i de simple (også nye) årsrapport for de mindre selskaber viser driftsresultat - og så skat af skattepligtigt resultat + resultat efter skat - men ikke det skattepligtige efter skattereguleringer som egen post?

F.eks Overskud DRIFT 100.000 kr -     (som drift inden skatteregulering f.eks 5.000 ikke fradrag - så skattepligtigt resultat faktisk 95.000)

Man viser dog blot

Resultat af drift          100.000

Skat af årets resultat   20.900 -  (som er de 95.000 skattepligtigt resultat * 22%)

Resultat efter skat       79.100   - (som jo så ikke er 22% af det resultat på 100.000 man viser - men baseret på skatteregulering som ikke fremgår af årsrapporten)

Hvorved det jo så også er de 79.100 kr som går som årets resultat i kapital fremover

(jeg er med på hvordan tallene frem til resultat vises)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:35

Prøv igen.

Spørgsmålet giver ingen mening.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04

Tjae:

Prøv igen.

Spørgsmålet giver ingen mening.

det gør det givet for en der ved

I årsrapporten viser man driftresultat men ikke skatte resultat - så skat er ikke nødvendigvis 22% af det viste resultat - men det giver mening for dem der ved så de skal holde sig til øverste

vh

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 04:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke vise det skattepligtige resultat. Årsrapporten er ikke et skatteregnskab.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 30. Jul 16
Skrevet kl. 08:49

Hvordan får du res. før skat 100 med regulering for ej fradragsberettigede omk. 5 til at blive 95 ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08

100-5 =95😉

Johns enkle regnstykke viser forskellen fra det regnskabsmæssige resultat til skattemæssige resultat. Det er sidstnævnte som danner grundlag for den skat der skal afsættes i regnskabet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13

John, det tætteste du kommer på at få synliggjort skatten i forhold til forskellen mellem det regnskabsmæssige og skattemæssige regnskab er via posten udskudt skat og ellers i noterne.

Tilmeldt 30. Jul 16
Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville nu vælge at tillægge de ikke fradragsberr. omk. til resultatet, således at den skattepligtige indkomst giver 105.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 09:48

Tjae:

Jeg ville nu vælge at tillægge de ikke fradragsberr. omk. til resultatet, således at den skattepligtige indkomst giver 105.

Det ville John nok også, hvis han tænkte sig om en gang mere :-)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

Tjae:

ja - selvklart - sov bare dér - men fint - jeg er med på princippet så - Jeg viser kun det regnskabsmæssige driftsresultat - og beregner skat (og her af de 105 da de ikke fradragsberettigede jo skal lægges til) og så skatten af 105 - og så skattepligtigt resultat som de 100 minus den beregnede skat)

100.000   Drift vises 

23.100  Skat vises  (105.000 skattepligtigt resultat x 22%)

76.900    Resultat efter skat vises

Og så kan posten vises i noterne (nok ikke krav i selve 2.0 simpel men klogt) - eller hvis der er udskudt skat i posten udskudt skat (udskudt skat kan vel både være en fremtidig forpligtelse - eller udtryk for, hvis der er underskud, hvilken skat der fratrækkes kommende års underskud?

Hvis der er underskud og der dermed skal vises en post for udskudt skat på det fremførte underskud - hvor vises den så - som post under skattepligtigt resultat eller hvor mon Smile

tusind tak for jeres hjælp

John Hannover

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)