Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Au pair eller !?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Har fundet kvinden i mit liv ... 2 dejlige børn ... et par hunde ... driver egen virksomhed og nye aktiviteter ligger i støbeskeen .... men det kniber efterhånden lidt med tiden ...

Vi har derfor overvejet at købe mere tid ... og tænker lidt om det kunne være en ide at få fingerne i en au pair - eller evt andet hjælp

Nogen som har erfaringer med at have au pair - så er jeg meget interesseret i at høre lidt om hvordan og hvad man skal være opmærksom på ..

Alternativer til au pair løsningen har også interesse ....

På forhånd tak ...

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 20:27

Hejsa

Jeg har ikke haft au pair, men har selv været det (i Tyskland), og det var en super oplevelse. Det er efterhånden lang tid siden, fik postkort fra dem, datteren, der var helt lille dengang er nu ved at tage kørekort, og sønnen, der var 5-6 år læser økonomi på universitetet. Nå men det jeg ville sige er, at jeg kender flere danske familier der har au pair og som er glade for det. Dem jeg kender har udenlandske, og de får dem gennem et bureau.

Vi har i en periode haft en skolepige til at hente børnene, og det var en rigtig god løsning.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 08:31
Vi har haft dansk au-pair, da vi boede i udlandet, og det var ganske udemærket. Vi så desværre en del familier, der ikke var i stand til at administrere det, nogle gange ved at de ikke turde give vedkommende opgaver, nogle gange ved at vedkommende ikke fik en ordentlig behandling.

Det vigtigste er at have en klar aftale, som man altid vender tilbage til i tvivlstilfælde. Aftalen skal fortælle, hvilken slags arbejde der er tale om, definere arbejdstidspunkter og aflønning. Efter min mening er det vigtigt, at der er mindst 1 fridag om ugen.

Man kan dog ikke forvente, at en au-pair kommer med de forventede forudsætninger mht. rengøring, madlavning og lign., så det fungerer normalt bedst, hvis vedkommende i hvert fald i starten fungerer som en ekstra hjælp mens man selv også udfører det samme arbejde.

Forhåbentligt udvikler forholdet sig på den måde, at au-pair'en kan lide at være der, bliver mere selvstændig med tiden, ønsker at bruge sin fritid sammen med familien i mere eller mindre grad (og tager med familien på besøg andre steder) osv. Det lykkedes os med stort set alle sammen, men man kommer alligevel ud for enkelte, der enten får hjemve, er kommet med helt forkerte forventninger på trods af at man holder sig til den skriftlige aftale, eller som kemien bare ikke passer med.

Med hensyn til rent fysiske forhold, så er det en stor fordel, hvis au-pair kan få et værelse med bad, som ikke ligger klods op ad resten af familien. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så vil jeg tro, at man nok skal regne med at skulle udvise stort hensyn til hinanden.

Jeg kan i øvrigt anbefale at gøre det muligt for en au-pair at planlægge sin fritid og få noget ud af den, ved at man annoncerer ekstra fridage i god tid (og holder aftalen om dem!!), samt tidligt peger på muligheder for at skabe sig et socialt netværk udenfor familien - f.eks. au-pair foreninger. Det er ekstremt afgørende for en god oplevelse, at en au-pair får sig et socialt netværk.

Husk, at man får en ny au-pair jævnligt. Det er ikke bare billig arbejdskraft, men bliver normalt kun 6-9 måneder, måske 12 måneder. Nogle planlægger fra start at skulle være au-pair flere steder inden de tager hjem igen. En nær bekendt af mig har været au-pair 3 steder. Til gengæld er au-pair en oplevelse for livet, både for børnene og for au-pair'en selv. Jeg har stadigvæk kontakt med de fleste af de au-pairs, som vi har haft, en del år efter.
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 13:18

Vi har ikke au pair, men fandt en moden og ansvarsfuld pige (=læs 24 år), som henter børnene (på 1 og 3) i daginstitution et par dage om ugen. Det giver lige lidt luft. Hun går på HF og får SU ved siden af, så hun er ikke afhængig af hvor mange timer vi kan tilbyde hende.

Derudover har rengøringsdame. Handler ind via nettet. Etc.

- Men jeg mener, at hvis man ikke har plads i eget hjem til en Au Pair er det OK at ''indkvarterer'' dem ude i byen.
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
www.aupairagency.dk

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

parterapeuten:
www.aupairagency.dk

Her ville det naturligvis klæde dig, lige at indskyde at det er din side. Det er meget rart at vide om en henvisning/anbefaling er objektiv, eller fordi man har økonomiske interesser i den.

Det ville jeg i hvert fald selv sætte pris på.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 15:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

udelukkende økonomiske interesser.....jeg skjuler det jo heller ikke:)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:13

parterapeuten:

udelukkende økonomiske interesser.....jeg skjuler det jo heller ikke:)

Jeg har smidt dig en enkelt stjerne for den der. Er du utilfreds med den, så send mig en PM... Og nej, det er ikke mig som forfølger dig med én stjerne hele tiden.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hej Morten

hehe tak for stjernen eller???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)